NA: Seiko 6139 "Pogue" '71

Als tip

Niet laten polijsten
Bezel niet vervangen
Wijzerplaat niet vervangen

1 like

Plaat was ik zowiezo niet van plan, polijsten ook niet. Beide zien er weliswaar “vintage” uit maar niets ernstigs. De bezel zat eigelijk wel in de planning. Enige reden waarom niet vervangen ?

1 like

niks aan toe te voegen behalve wat een gaaf kado en alvast heeel veel plezier met deze topper. De Pogue is al jaren een vast lid van mijn verzameling!

1 like

Hij heeft een wachtlijst maar je zou Aad57 kunnen vragen of hij deze wilt repareren voor je. Enige probleem die ik voorzie is de kroon, dat wordt lastig, originele zijn heel lastig te vinden. Makkelijkste is een donor kast. Ik heb begrepen dat er ook aftermarket kronen zijn maar weet niet in hoeverre die goed zijn.

1 like

de charme van het origineel zijn van de set is het argument ga ik vanuit. En dat zou ik ook zo laten. Een vintage mag zijn kilometers met trots tonen in mijn ogen. Maar kan niet voor jou besluiten natuurlijk

1 like

Top, ik ga kijken of Kremer iets heeft liggen. Hij heeft een indrukwekkende verzameling Seiko onderdelen en anders bij Seiko zelf. Ik heb de after-market ook voorbij zien komen en heb daar ook mijn bedenkingen bij.

1 like

Zit wat in. Ga ik eens over nadenken.

1 like

Bij deze oudjes moet je opletten voor aftermarket onderdelen.

Seiko en andere leveranciers hebben in de regel niets op voorraad. Experts/liefhebbers hebben soms nog wel onderdelen lang geleden in mooie staat ingekocht bij Seiko / distributeurs/ faillisementen/ opruimingen.

Maar meestal moet je gewoon op ebay de onderdelen kopen voor de hoofdprijs.

2 likes

tja ik zou het zelf ook volledig origineel houden. De aftermarket onderdelen zie ik alleen als een positief alternatief als anders de enige keuze de prullenbak zou zijn, daarvoor is het een uitkomst.

Wie is Kremer? Die naam zegt mij niks. En ben wel benieuwd of hij nog een correcte set wijzers heeft voor mijn Pogue.

Ik ga informeren en laat het je weten

1 like

absoluut! seiko pogues inclusief parts is tegenwoordig een mijnenveld. Maar deze Seiko ziet er op en top origineel uit!

Was ik ook al aan het grasduinen geweest maar wordt je idd niet vrolijk van.

1 like

Nee inderdaad. En een net niet kloppende bezel of glaasje zou mij irriteren als ‘originaliteitsfreak’. Uiterlijk is voor mij wat dat betreft erg belangrijk.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen !! Allemaal bedankt voor de tips en raad.

3 likes

Seiko Nederland begint er niet aan.
Geen onderdelen meer te krijgen.
Aad57 is de beste oplossing.

2 likes