Hoi allemaal, hier een klein verhaaltje over mij seiko jaartjes.
Hierbij, na ongelooflijk lang zoeken, toch mijn grail gevonden. Kan mijn ogen er niet vanaf houden.
Toch ga ik even bij het begin beginnen.
Rond 2016 begon ik een beetje te zoeken naar seiko. Vooral vintage viel mij op. Mooie modellen, groot, mooi gemaakt. Echt japans vakmanschap.
In 2019 begon ik een beetje te kijken naar het model 6105 8000. Toen een mooie resist model gekocht, een 6105 8009 uit 1969.
Was er erg blij mee, tijdje gedragen. Maar het was het toch net niet.
Sindsdien ging ik een beetje kijken naar het 6105 8110 model. 44mm, dus paste prima op mijn pols. Ook door het verhaal werdt ik extra geïnteresseerd. In mei 2020 eentje gevonden die ik niet kon laten liggen, super schoon model.
Dit horloge is voor 2 maanden lang, elke dag om geweest.
In juli kreeg ik een 62mas aangeboden, dit was toen der tijd echt mijn grail en had nooit verwacht die voor zo’n mooie prijs te kunnen over nemen. Tot de dag van vandaag nog steeds een prachtig horloge die erg veel draag tijd krijgt.
Voor een tijdje was ik bijhoorlijk tevreden, maar had altijd nog de 6159 in het achterhoofd. Maar ik zag hoe erg de prijzen stegen en hoe zeldzaam ze waren binnen de EU. Dus dat schrok mij een beetje af…
Na veel rondvragen en kijken, terecht gekomen bij @Cosmograf
Wij hadden in mei al contact over dit horloge, omdat hij nog maar de horlogemaker ging, moest ik nog even geduld hebben.
Tot vandaag… Op deze bewolkte donderdag heb ik een afspraak gemaakt met de heer Teejay.
(Erg prettig zaken gedaan, zeker een aanrader)
Teejay vermelde eerder al dat hij ook nog een NOS bezel had liggen. Dit was voor mij genoeg om te weten dat dit een goede deal was.
Dus hierbij, een seiko 6159 7001 transitional.
Dit betekent dat het een 7001 is maar met de 7000 achterkant. Dit blijkt de zeldzaamste van de 3 soorten varianten.
Hierbij wat fotos!
Dit horloge komt voorlopig niet van de pols.
Bedankt voor het lezen en hopelijk vinden jullie dit horloge net zo gaaf als ik hem vind😎