NA: Seiko 6306-7001

Naar aanleiding van mijn ‘hulp gevraagd’ topic ben ik vandaag tot koop overgegaan en heb ik een nieuwe aanwinst te presenteren waar ik hartstikke blij mee ben!

Hij lijkt erg goed tijd te houden en is in draagbare staat dus nu nog opzoek naar een GL831 of een DAL1BP band en misschien nog een passende/correcte en mooie lunette hij is af.

Bijgevoegd enkele impressie’s;




Tot slot, de oude band;

En een hint waar in de buurt ik het horloge heb ‘opgedoken’ :slight_smile: ;

Thanks for watching!

P.s. Tips voor lunette’s/banden hoor ik graag!

12 likes

Mooie fotoos.

Het schijnt dat je die oude banden dmv koken ook weer draagbaar kan maken.

Dit vond ik snel met google, er is vast betere info. Vindbaar:

http://forums.watchuseek.com/f222/boiling-seiko-z22-strap-494197.html#/topics/494197

Edit: er lijkt een scheur in de originele band te zitten zie ik nu.

1 like

Dankjewel! Foto’s zijn gemaakt met een Iphone 7.

De oude band is echt af, alleen de Seiko gesp is misschien nog te gebruiken…

Van harte, prima aanwinst!
Overigens lijkt het alsof de oude band geen GL831 is? Althans, zo lijkt het. Weet het niet zeker maar zie geen tekst en de structuur vd binnenkant is mij onbekend.
Denk dat tweedehands een DAL1BP wellicht makkelijker en goedkoper op te sporen is…:wink:

Veel draagplezier!

Klopt! De oude band is, denk ik, merkloos maar met de GL-gesp over gezet.
Verder heb ik een DAL besteld uit Japan en die verwacht ik snel in huis…

Alleen ben ik nog in dubio over die inleg… Een originele, leeftijd correcte, zal prijzig en hartstikke lastig te vinden zijn. Misschien kijken wat er in het aftermarket circuit te koop is en deze originele erbij houden.

Sowieso de oude bewaren inderdaad, maar wellicht zelfs zo laten tenzij het je stoort? Vind het wel wat hebben zo​:+1:t2::sunglasses:

Ik zou de bezel ook lekker zo laten, staat gaaf. Mooie aanwinst!

Mijn beste,

Een kordate aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooi horloge hoor, misschien alleen een nieuwe bezel…, eerlijk gezegd stoort mij die aftermarket dial meer dan die afgeleefde bezel insert :wink:

Bezel insert lekker zo laten, want:

  • mooie originele look;
  • als je ermee gaat friemelen is de kans niet onbestaande dat je ze gaat beschadigen, zijn best dunne plaatjes metaal, zeker rond de pip

Gewoon lekker van genieten zoals gevonden, niets leuker dan een barn find in eigen nat, lekker ongedwongen :slight_smile:

1 like

Aftermarket dial?? Je leest even verkeerd denk ik :wink:

Erg mooi, gefeliciteerd! Mine says hi!

3 likes

Uhmm …misschien wel :thinking: … maar dat is toch echt een aftermarket dial…of ?
hoe dan ook…mooi klokje :wink:

Volgens mij is dat gewoon de correcte originele dial hoor.

Waarom denk je dat het aftermarket is?

Het horloge ziet er op deze foto’s een stuk beter uit :wink: Ik zou zelf wel opzoek gaan naar een betere originele insert. Zo’n 6306 verdient dat wel vind ik.

Septentrio / Koekoek jullie hebben vast gelijk :slightly_smiling_face:, mijn excuses voor mijn onwetendheid :sunglasses:

Bedankt voor de leuke reactie’s :slight_smile:

@cajetano; wat denk je precies te zien dan? Naar mijn idee is er geen twijfel over mogelijk dat de wijzerplaat origineel is.

@septentrio; daar was ik dus ook al bang voor, rond de pip ziet ie erg kwetsbaar uit… Ik zou de bezel alleen vervangen als ik de oude kan behouden. Maar ik betwijfel of dat in goede staat zou zijn…

@mooieklokjes; dat is idd een mooi klokje!

@Frankster ik dacht dat de orginele dials altijd voorzien waren van verhoogde uur markeringen, maar dat is blijkbaar niet zo…,dat wist ik dus tot op heden niet :wink:

Gewoon lekker zo laten is mijn advies. Spaart je alvast een hoop spijt uit na een gescheurde insert :wink:

Zo leer je altijd weer wat bij :slight_smile:

Dat denk ik ook vwb die gescheurde insert… Nouja eerst m’n bandje ontvangen uit Japan en dan eens even dragen.