Mijn tweede Seiko, dit keer een vintage. Liep er toevallig tegenaan en ondanks de niet beste staat kon ik hem niet laten liggen…
Het uurwerk loopt maar heeft zeker een servicebeurt nodig, de kast moet worden gereinigd en de wijzerplaat worden gecentreerd want die zit scheef in de kast. Ik vond het wel een stoer horloge vandaar de aanschaf.
Kan iemand mij adviseren wie deze 6309 kan servicen? Welke band hoort origineel aan dit horloge? Alle opmerkingen en tips zijn welkom!!
Wat hier aan de hand is met dit horloge, weet ik niet - ik snap niet hoe het kan dat-ie zo helemaal uit het lood is. Dan zou namelijk de stift er eigenlijk ook niet in passen - althans, niet door de kroontube. De binnenste chapter-ring zit ook los. De wijzers hebben vochtschade. Dag- en datumschijf zitten “misaligned”.
Nu ik er over na denk - het zou kunnen dat de zwarte nylon werkhouder deels stuk is, of zelfs ontbreekt. Alleen dan kan het uurwerk zo ver uit het lood staan.
Om eerlijk te zijn, ik had 'm laten liggen…
Kijk, heb deze recent geserviced voor een forumlid. Je kunt - zeker bij vergroting - goed de zwarte spacer rond het uurwerk zien zitten. Die zorgt voor een perfecte passing in de kast, waarbij echt nul ruimte voor speling is. Het punt bij het horloge van de TS, is dat niet de wijzerplaat scheef zit, maar echt het hele uurwerk.
De originele band is een GL-831. Maar je kan natuurlijk ook voor een moderne DAL1BP Seiko flat vent gaan of een Bonetto Cinturini die er vrijwel hetzelfde uit zien.
Als ik even 400 euro had liggen was hij al weg geweest Het is wel veel geld voor een 6309 Turtle maar in deze staat en zo compleet is deze prijs volledig gerechtvaardigd.
@PeterLC Bijgaand een foto van het binnenwerk. De werkhouder is gelukkig wel aanwezig maar zoals je al aangaf is het vreemd dat de stift wel past. Ik heb het horloge in Portugal op een markt gevonden en zoals gezegd vind ik het een stoer horloge en de prijs was in verhouding met de staat van het horloge.
Er hoort een ander uurwerk in, er zit nu een 7s36 in, er hoort een 6309 in te zitten. Het is een frankenwatch dus. Gelukkig is een 6309 uurwerk niet zo duur.
Het uurwerk dat erin zit is geen orgineel 6309 uurwerk, maar een veel moderner 7S uurwerk. De stift van het latere uurwerk zit niet exact op de 4 uur positie zoals bij een 6309 wel het geval is. Waardoor de wijzerplaat “iets gedraait” in de kast zit.