NA: Seiko 8306 November 1966 onderweg -> terecht -> YEP!

Top ! Ik deel je vreugde.

Ziet er best leuk uit met de meegeleverde band.

1 like

Wel even weer betalen hƩ:+1::+1::scream:

1 like

Hahaha, check date & time :wink:

Uiteraard eerst uitgepakt maar daarna gelijk weer overgemaakt.

1 like

Mooie Seiko zeg. Veel plezier ervan.

1 like

Volegnde dilemma; de band.

Ik ben op zoek naar een Lizard band en dan in de kleur grijs. Dit lijkt mij het mooiste en springt er niet direct uit zoals zwart, bruin of blauw om maar wat te noemen. Ik kwam deze op het net tegen:

Maar toen zag ik deze, het is heel wat anders en haalt denk ik de focus van het horloge weg (wat ik dan eigenlijk weer niet wil):

Gemaakt van de buik van een cobra en ik kan hem laten maken in een dikte van 2-2,5mm (standaard 3,5mm maar dat is te dik voor mijn Seiko).

Het is dat ik niet kan photoshoppen anders was het wat makkelijker geweest. Wat denken jullie; voor veilig gaan met de 1e of toch ā€œout of the boxā€ met de 2e gaan?

En als laatste; kan je een vergulde sluiting ā€œstainless steelā€ maken door bijvoorbeeld te polijsten/schuren?

Wellicht, maar die sluitingen zijn echt heel makkelijk te vervangen.

Ik zie nu dat ik niet helemaal volledig ben geweest. Ik zoek naar een vintage seiko sluiting maar wat ik zie in 15mm, 16mm of 18mm (afhankelijk van welke band het wordt) zie ik alleen ā€œgold toneā€ of een combi. Maar misschien voor het gemak neem ik een van de sluitingen die ik hier eerder heb laten zien.

Ik vind de eerste ook al niet bepaald een veilige keuze :stuck_out_tongue_closed_eyes: Ik vind zelf dat dit soort horloges het mooist uitkomen op een simpel zwart leren bandje.

1 like

Dat komt eigenlijk omdat ik de kleur van de stalen band (nou ja, bandje dan :joy:) er wel goed bij vind passen. Maar misschien moet ik een paar goedkope bandjes in een paar kleuren kopen en kijken welk kleur goed matched. Dan kan ik daarna een mooie bijpassende band gaan zoeken.

Het is een donker groene band geworden, nieuwe spring bars zijn ook besteld die er wel in kunnenā€¦:slight_smile:

Volgend weekend naar @PeterLC voor de service. Daarna volgen de fotoā€™s.

Gisteren het horloge bij @PeterLC afgegeven. Erg leuke en super strakke werkplek :thumbsup:.

1 like

Wordt een pokkeklus. :smile: Ook met van die fijne bijna-wegspringende palveertjes zodra je weer een volgend afdekplaatje optilt. Maar ik heb ze door inmiddels, het ging elke keer goed.

Hier alles al schoon en gesorteerd. Heb nog 15 fotoā€™s genomen voor mezelf als geheugensteun, want bij Seiko doen ze nu eenmaal alles anders. Zelfs de opwindveer draait de andere kant opā€¦

6 likes

Die diafix veertjes zijn de leukste :laughing:

1 like

En ja hoor, daarvan sprong er dus wel een weg. Maar een decimeter ver gelukkig, snel gevonden, en ik heb reserve; maar het blijft feest met die krengenā€¦ :sweat_smile:

1 like

Wat een verhaal man, maar echt toppie :thumbsup:

1 like

Sinds vorig weekend terug van @PeterLC en hij heeft zijn best gedaan. Nieuwe veer erin, verse olie en eea opgefrist. De gangreserve is nog niet helemaal je van het maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik een kantoorbaan heb en niet veel beweeg (nee, ben geen ambtenaar :wink:). Met Peter afgesproken om hem (nog) meer/langer te dragen, te bewegen en kijken of dit helpt. Maar op het moment dat ie loopt, loopt ie ook verschrikkelijk goed.

1 like

Mooi!
Absoluut de moeite waard om op te halen! :heart_eyes:

P.s geef je pols voldoende beweging! :smirk:

1 like

Even een update; het horloge is weer een paar weekjes terug en loopt lekker. Ook de gangreserve is weer op niveau.

Peter heeft de oude veer teruggeplaatst en dat was de oplossing tegen het prellen. Bleek dat de oude veer 11/100 dik is en volgens de specificatie 12/100 zou moeten zijn, maar dat klopt achteraf niet.

Daarnaast is er een ander soort vet voor aluminium veertonnen gebruikt want in de 8306 zit een aluminium veerton.

@PeterLC correct me if iā€™m wrong.

Gisteren een bandje ontvangen om uit te proberen en het komt erg dicht in de buurt van wat ik in mijn hoofd had:

10 likes

Mooooi.