NA: Seiko 8306 November 1966 onderweg -> terecht -> YEP!

Ik heb een Seiko 8306 gevonden waarbij het serienummer met 6N begint, dus komt uit November 1966, dit is mijn geboortejaar & geboortemaand. De 8306 is tussen 1965 en 1968/1969 geproduceerd, heeft 30 Jewels en is dus redelijk mid/high range voor een Seiko in die tijd.

Ik heb gezocht naar een onaangetaste kast, dwz niet gepolijst. Lijkt aardig gelukt gezien de nog duidelijk aanwezige inscripties op de caseback:

De wijzerplaat heeft wat te verduren gehad, vooral aan de randen maar het mag ook wel na 51 jaar, ik vind het niet erg:

De stalen band is origineel Seiko maar volgens mij niet origineel voor dit horloge. Deze gaat er af want ik wil er een lederen band op:

Het horloge heeft wat DNA in de loop der jaren bewaard en loopt niet helemaal goed, dus gaat het horloge na ontvangst naar @PeterLC.

Dit was het voor nu, wordt vervolgd.

31 likes

Leuk hoor! Veel plezier ermee!! :slight_smile:

2 likes

Erg mooi horloge! Ben benieuwd naar de foto’s als hij binnen is.

Daar zal hij blij mee zijn :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Ik zal uiteraard een 1e “behandeling” doen.

3 likes

Leuk hoor, een horloge uit je geboorte jaar EN maand.
Mooie klok, veel plezier er mee.

2 likes

Super, van harte. Schitterend caseback ook he​:+1:t2::blush:

Overigens als je dat bandje mocht wegdoen, tip voor @svmnb1 mocht het de juiste breedte zijn.

2 likes

Ach, ik heb zoveel kapot gepolijste casebacks gezien en dan zeggen in nieuwstaat…:joy:

Bandje zou 18mm (moeten) zijn, maar op de foto’s te zien kan ie net zo goed 17mm zijn. Als ik het horloge binnen heb zal ik hem opmeten.

1 like

Wat een klasse en stijl hebben die oude Seiko’s toch!
Fraai hoor, veel draagplezier gewenst!!

2 likes

Mooie Seiko aanwinst.

Die band zou idd mooi passen bij mijn World timer, maar die heeft 19mm aanzet. Mocht 'ie toch 19mm zijn, dan heb ik zeker interesse. Thanks @Utrecht2

1 like

Prachtig mooi horloge! Heel veel plezier ermee! :relaxed:

1 like

Die Dolphin casebacks zijn vaak natuurlijk afgesleten, zeker die uit 1965 en 1966. Die van mij op de 6217 uit juni ‘66 zie je alleen het serienummer, tenzij je hem in het licht draait dan kun je nog iets zien. Die van jou is dus erg netjes geconserveerd👍🏻

Als ie 19mm blijkt te zijn dan is ie voor jou, maar ik ben bang dat het 17/18mm is omdat de 8306 een 18mm lug heeft.

1 like

Heb ze ranziger gezien hoor… Dameshorloges zijn het ergst, echt… :mask:

2 likes

dubbel: verwijderen aub

Haha ik heb nog wel een service behoeftige seiko met damesuurwerk :laughing:

Het is niet zo zeer volgens mij dat ze gepolijst zijn. Maar veel van de casebacks waren erg licht gegraveerd en zijn gewoon gesleten volgens mij. Ook op niet gepolijste kasten namelijk erg vage casebacks gezien.

Ah, dat kan uiteraard ook. Ik kon mij niet voorstellen dat door het dragen de caseback zou kunnen sluiten (huid op staal zeg maar).

Ik probeer er ook achter te komen welke sluiting origineel op de band zat maar dat is tot nu toe niet gelukt. De sluitingen worden bijna nooit getoond op foto’s. Nu zie ik op internet diverse sluitingen (huidige modellen), maar ik kan niet precies inschatten welke het meest in de buurt zou komen die ze in de jaren 60 gebruikt zouden hebben:

Voor mijn gevoel zijn de 60er jaren sluitingen wat ronder, misschien heeft iemand een idee?

Alvast bedankt voor alle reacties hierboven :thumbsup:

Even een update; horloge zou geleverd zijn, echter niet bij mij. Verkoper gemaild en krijg de verzendgegevens; geen postcode en geen land :rage:. Waarschijnlijk is ie retour verkoper gegaan maar dat wordt nu nog uitgezocht. Wordt vervolgd.

Vandaag de refund gekregen (:+1:) en afgesproken dat als ie boven water komt, ik hem alsnog overneem. Wel kijk ik rustig verder naar een andere 1966’er.

1 like

Wat een teleurstellende afloop, was juist zo benieuwd!

1 like

Dat is wel erg jammer :sweat:

1 like