NA: Seiko Ananta Katana

Dank allen!

Ik denk dat je gelijk hebt, gelukkig heb ik dat stuk niet zelf geschreven :wink:

Inderdaad!
Nee, de basis van de TAG was de 6S78. Die was 9 jaar eerder dan de 8R28

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze grootse aanwinst!!
Een uitmuntend horloge voor een langdurige polstijd!!
Ik wens je er dan ook een eindeloze tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Desondanks mijn kleine inschattingsfout mocht Seiko zich vereerd voelen :slight_smile:

Om dan terloops even af te dwalen je icoonfoto doet me denken aan de James Bond film 'Never say never again" als Largo een hanger van the Tears of Allah overhandigd aan Kim Bassinger.

1 like

Nee, Tag mocht zich vereerd voelen :wink:

Ik snap je link met de film, maar het is toch een Salvador Dali :slight_smile:

1 like

Weer een gat in mijn algemene kennis gedicht. Om dan toch helemaal Off Topic te gaan. Interessante documentaire over katana forging - “geen” National Geographic :

1 like

Inderdaad! Leuke review van een voor mij onbekend model :muscle:

2 likes

Wat een knaller!!! Toffe review ook :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je bijzondere aanwinst. Stoere knoepert! :+1: Het horloge is niet mijn smaak, maar het is onmiskenbaar goed in evenwicht en verloochent zijn aard niet. Je hebt het prachtig in beeld gebracht, ik heb genoten van je foto’s van het geheel, je detailfoto’s en heb nog eventjes langer stilgestaan bij de foto waarin de tekst weerspiegelt in de kastpoot om daarvan te genieten. :smiley: Pluspunten voor het feit dat je ook de band goed in beeld brengt. Inhoudelijk hoog scorende NA-draad, wat mij betreft. :+1: Dankjewel voor het lees- en kijkplezier.

2 likes

Gaaf, wat een kneiter!:heart_eyes::+1:
Mooi afgewerkt en prachtige details!
Complimenten voor de mooie foto’s!
Veel plezier van deze mooi Seiko!

1 like

Geweldig horloge en ik vind alles mooi eraan :+1:

één dingetje.

De Grand Seiko was vanaf 1960 al het paradepaardje van het merk.

1 like

Dank voor de lovende woorden! Die foto is een van mijn favorieten.

1 like

Het gaat hierom: de eerste high-end Seiko die globaal internationaal uitgebracht werd.

Dat was voor Grand Seiko in 2011 :slight_smile:

1 like

Dat is een mooie, zie je niet veel hier een automatic chrono van Seiko.

1 like

Dat moet ik natuurlik gelijk tot op de bodem uitzoe…:rofl:

Je zal absoluut gelijk hebben,maar feit blijft dat deze ook wel heel mooi is afgewerkt.

1 like

Mooi horloge en ook een mooi verhaal. Weer wat geleerd.

1 like

Erg mooi, complimenten voor de foto’s en bijzonder leerzaam. Veel plezier er mee. Wellicht aan het artikel toevoegen de specs van de foto apparatuur, ook leuk om te weten.

1 like

Dank! Ik kan het niet meer editen, maar het is niets fancies: een Samsung S9+ en een Black Eye G4 macro clipon lensje

2 likes

Mooie review, bedankt voor het delen.
De kast van dit horloge is ontzettend gaaf.

Off topic: Wat voor watch box heb je, lijkt op een Rainer. Klopt dit?

1 like

Dank je, het is inderdaad een Rainer. 12-slots , maar nog nooit helemaal vol geweest :laughing:

1 like

Haha je kunt nog even vooruit :stuck_out_tongue:

Ben zelf ook aan het kijken voor een Rainer maar hoorde dat de pads best groot waren en dat een stalen band (bij een 16cm wrist) de sluiting niet dicht kan?

1 like