Hier is hij dan, mijn eerste NA post een week na mezelf voor te stellen op het forum Al vanaf het begin dat ik naar “serieuze” horloges aan het kijken was had ik een oogje op de Seiko Alpinists, met name de welbekende goud met groene wijzerplaat, de SARB017. Na toch besloten te hebben dat deze qua kleurstelling iets te heftig was om mee te beginnen ben ik overgegaan op de koop van een SARB035. Enkele tijd later kwam daar de nieuwe editie van de Alpinist, mét een zwarte wijzerplaat en wat vond ik die gaaf zeg! Echter had ik ondertussen dus al een SARB035 en ook een Monster gekocht en daarnaast was de retail prijs van die black Alpinist toch wat aan de hoge kant. Dus de koop op dat moment maar even uitgesteld.
De SARB035 heb ik ongeveer anderhalf jaar gedragen, maar de witte wijzerplaat kon toch niet helemaal aan mij groeien zoals ik gehoopt had. Toen stuitte ik op de advertentie van @GiveMeYourDough, een zwarte alpinist, nieuw in de stickers. Dit kon ik niet laten gaan en het besluit was al snel gemaakt dat de SARB035 het nest binnenkort moet gaan verlaten en de alpinist ervoor in de plaats moest komen.
Zo gezegd zo gedaan, maandag het pakketje op kunnen halen bij het postkantoor Nu 3 dagen om de pols gehad en wat een prachthorloge zeg!
ik vind de dial echt super vet, ook het kompas ziet er geslaagd uit wat mij betreft. Enige minpuntje is dat deze soms “offcenter” raakt, waarschijnlijk door bewegingen van mijn pols/kleding die de kompas kroon aanraakt etc. Niet heel storend, dat is een beetje mijn OCD die dan in kickt. Verder vind ik de kathedraal handen echt prachtig in het echt. Ze zien er super strak uit en het klassieke element komt mooi naar voren.
De band zit ook heel fijn en ziet er premium uit, je kunt merken dat dit echt wel een stapje omhoog is van een SARB035.
Enige minpuntje van de band vind ik de clasp, die is, net zoals bij de SARB, niet heel strak op de band. Je kijkt hier best een grote gleuf in en daarnaast voelt het niet heel soepel. Hier valt denk ik nog wel wat te halen.
Al met al ben ik er super blij mee en denk ik dat mijn zoektocht voor nu wel weer even verzadigd is!