NA: Seiko Bullhead 6138-0040

Helemaal vanuit Peru, of all places, is hier dan mijn nieuwste aanwinst.
Ik vond de vintage Seiko Bullhead met een bruine wijzerplaat al lange tijd erg mooi maar helaas te duur… Maar na enkele horloges te verkopen (en nog een paar te gaan) is hij er dus eindelijk gekomen.

Het horloge kwam op de originele stalen band, altijd leuk :slight_smile: , maar de voorkeur voor mij gaat toch uit naar een mooie distressed leren rally band van Strapsco. Heerlijke banden :slight_smile: Ik ben er helemaal weg van, de kleur is perfect in mijn ogen, het staat echt schitterend bij de bruine wijzerplaat.
De kast heeft wat krasjes en dergelijke maar dat vind ik juist gaaf staan bij het horloge. Het horloge heeft karakter.

De bullhead komt uit december 1974, dus is al op leeftijd, maar loopt nog erg goed. De vorige eigenaar had hem geserviced voor de verkoop. Altijd mooi meegenomen. Hij loopt dus helemaal top en reset goed e.d. dus ik ben helemaal in m’n nopjes.

Het grappige aan dit alles is eigenlijk nog dat ik nog nooit een vintage Bullhead had gezien voor ik hem had besteld… Afgelopen week zou echter iemand mijn Seiko Helmet komen ophalen (via marktplaats, dus de koop was niet door gegaan…) maar die man had dus toevallig een Bullhead om z’n pols. De zwarte weliswaar, maar dat was de eerste keer dat ik een bullhead had gezien. En ja hoor, ik was er weg van :slight_smile:

Nou dan hier wat foto’s:
Eerst op z’n originele staal:

Op het leer vind ik hem persoonlijk een stuk gaver :smile:

En wat foto’s met de Seiko Reissue bullhead

En last but not least, nog een paar foto’s met z’n vintage Seiko chronograaf neefjes.
[size=12](De 6139-6012 staat niet op de foto’s aangezien die nu een beetje kaal is… Ik had een originele bezel besteld maar die is nog niet binnen… De oude bezel is echter wel al verkocht… )[/size]

18 likes

Pfff, mooi weer… :ok_hand:

Proficiat!

1 like

Topper! en een mooie verzameling bovendien.

1 like

Mooi! Heb nogsteeds spijt dat ik de mijne heb weggedaan. Wellicht toch maar weer het net afstruinen naar een normaal geprijst exemplaar. Uit de oude doos:

1 like

Mijn beste,

Een gerenommeerde verworvenheid!!
Veel draag-plezier.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Reteknap vind ik dat, maar wel liefst op z’n stalen fishbone.

1 like

Gefeliciteerd, mooi topstukje!

1 like

Mooi :thumbsup:

1 like

Gefeliciteerd!! Mooi stukje ‘heritage’

Hele knappe Bullhead, zeker met de karakterkrasjes.
Mooie band ook welke er goed bij past.
Nog even om te laten zien dat de zwarte toch ook erg leuk is.

Veel plezier van je nieuwe aanwinst.

1 like

Mooi, maar op (dit) staal toch mooier m.i.

1 like

Die Bullhead ziet er strak uit, mooi hoor. :+1:

1 like

Prachtige aanwinst gefeliciteerd . :+1:

1 like

¡ Felicidades! un montón de diversión con él :slight_smile:

1 like

Schitterend met dit rally bandje. Geniet ervan. :+1:

1 like

Dank allen voor de leuke reacties :slight_smile:

@Aad_A De zwarte is ook erg gaaf ja :slight_smile: Maar twee vind ik toch wat veel van het goede en dan gaat de voorkeur uit voor bruin. Zeker aangezien ik al een zwarte (reissue) bullhead heb.
Maar ondanks dat, een erg gaaf duo!

Mooie klok! Hoe staat ie op de pols?

1 like

Mooie Bull Nick, veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie eigenwijze aanwinst!

1 like

Heerlijk! Staat ook op mijn lijst :wink: Gefeliciteerd man.

1 like