Helemaal vanuit Peru, of all places, is hier dan mijn nieuwste aanwinst.
Ik vond de vintage Seiko Bullhead met een bruine wijzerplaat al lange tijd erg mooi maar helaas te duur… Maar na enkele horloges te verkopen (en nog een paar te gaan) is hij er dus eindelijk gekomen.
Het horloge kwam op de originele stalen band, altijd leuk , maar de voorkeur voor mij gaat toch uit naar een mooie distressed leren rally band van Strapsco. Heerlijke banden
Ik ben er helemaal weg van, de kleur is perfect in mijn ogen, het staat echt schitterend bij de bruine wijzerplaat.
De kast heeft wat krasjes en dergelijke maar dat vind ik juist gaaf staan bij het horloge. Het horloge heeft karakter.
De bullhead komt uit december 1974, dus is al op leeftijd, maar loopt nog erg goed. De vorige eigenaar had hem geserviced voor de verkoop. Altijd mooi meegenomen. Hij loopt dus helemaal top en reset goed e.d. dus ik ben helemaal in m’n nopjes.
Het grappige aan dit alles is eigenlijk nog dat ik nog nooit een vintage Bullhead had gezien voor ik hem had besteld… Afgelopen week zou echter iemand mijn Seiko Helmet komen ophalen (via marktplaats, dus de koop was niet door gegaan…) maar die man had dus toevallig een Bullhead om z’n pols. De zwarte weliswaar, maar dat was de eerste keer dat ik een bullhead had gezien. En ja hoor, ik was er weg van
Nou dan hier wat foto’s:
Eerst op z’n originele staal:
Op het leer vind ik hem persoonlijk een stuk gaver
En wat foto’s met de Seiko Reissue bullhead
En last but not least, nog een paar foto’s met z’n vintage Seiko chronograaf neefjes.
[size=12](De 6139-6012 staat niet op de foto’s aangezien die nu een beetje kaal is… Ik had een originele bezel besteld maar die is nog niet binnen… De oude bezel is echter wel al verkocht… )[/size]