NA: Seiko Giugiaro LCD

Ik heb al een tijdje geen NA topic gemaakt maar deze leek me wel leuk om te laten zien omdat het een bijzonder horloge is. Het zal zeker niet iedereens smaak zijn maar het horloge heeft een hoop leuke features. Deze Seiko horloges ontworpen door Giugiaro zijn bekend geworden door hun futuristische ontwerp.

Door de bezel te draaien kan je de verschillende functies selecteren. Hij staat nu bijvoorbeeld op de stopwatch functie.

Samen met zijn 7a28 Giugiaro broertje. Beide hebben het gedraaide display want makkelijker af te lezen is met je handen aan het stuur. In praktijk vind ik de afleesbaarheid wel een beetje tegenvallen omdat je heel erg moet wennen aan de andere orientatie.

Helaas viel het horloge in het echt wel erg tegen ten op zichte van de foto’s dus hopelijk kan ik met de verkoper er uit komen. :neutral_face:

15 likes

Door aan de bezel te draaien…:+1::+1:

1 like

Mijn beste,

Wel even wennen hoor, met het aanschouwen van deze “back to the future” klok!!
Desalniettemin is het qua tijd-meting een veelzijdige waarnemer!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Gaaf! :+1:

1 like

Heel gaaf!

1 like

Mooie aanwinst, dat draaien aan die bezel lijkt mij verslavend leuk, veel plezier er mee :slight_smile:

1 like

De Ski-Thermo heeft ook dit soort functionele roterende bezel.

Jammer dat de Giugiaro in slechtere staat is dan de foto’s doet vermoeden…

3 likes

De verkoper had ook zulke fotos gemaakt maar de band stond er niet duidelijk op. Dus als je dan dit ziet is dat wel een teleurstelling :persevere::disappointed_relieved:

Als de prijs goed was dan zou je dit op de koop toe kunnen nemen (tenzij je dit gewoon steeds weer gaat ergeren)
Als de verkoper op zn foto’s alleen die delen bij de lug ends had gefotografeerd dan is het toch wel erg misleidend.
Hoe dan ook, gefeliciteerd met deze Giugario!

1 like

Ik vond de fotos ook wat misleidend. Het gekke is dat het me niet heel erg stoort omdat ik het eigenlijk niet zie met dragen. Heel apart, maar de andere kant van de band die je tijdens het dragen dus ziet is eigenlijk nog vrij netjes. Het is met name die ene kant van de band, de staat van het horloge zelf is redelijk.

Als ik deze fotos van te voren gezien had ik wat minder geboden. Hij was in ieder geval niet heel cheap maar heb wel een kleine cash back kunnen onderhandelen.

1 like

Ik vind die rechter echt veel mooier. Maar wel een leuk duo zo.

1 like

Dat is wel de reissue. Originele exemplaren brengen wel een stuk meer op vaak.

Is dat nou groene verf die er is afgeschuurd?

Persoonlijk is het voor mij echt geen competitie tussen origineel en reissue. Het uurwerk van de originele zijn zoveel beter (en zonder datum er bij)

Het is de groene PVD coating die gesleten is.

Kaalschuren en zelf opnieuw een laklaag aanbrengen dus…

Dat is wel een idee. Maar heb daar zelf geen ervaringen mee. Ik denk dat ik het voor nu maar even zo laat voordat ik het erger maak. Een andere band er op kan altijd nog

Persoonlijk denk ik niet dat dit een oplossing is, en waarschijnlijke meer kwaad dan goed doet.
De huidige laklaag is een geepoxeerde laag, keihard en relatief dik (absoluut vergeleken met een spuitlaagje(s) verf). De hechting van een verflaag(je, of meerdere lagen) is hiermee niet te vergelijken, en zal op termijn de band alleen maar minder maken (chipjes eraf bij minste tikje etc)
Volgens mij is de enige optie behoud, of op zoek naar een betere versie.
Ik zou het laten as is :+1: (zoeken naar emoticons is niet echt een vooruitgang op het vernieuwde forum merk ik weer…)

Kijkend naar hoe die PVD laag er nu uitziet is dat ook niet al te best aangebracht…

Volgens mij is dat een gevolg van een jaar of 15 dagelijk dragen, dat gebeurd met de meeste PVD/epoxy’s
In dit geval is het verschil tussen boven en onder vrij groot; misschien was de vorige eigenaar rotsklimmer oid