NA: Seiko Giugiaro LCD

Is dat dura ace horloge te koop???ik wil hem!!!
Ik heb wel de xtr versie! Geweldig ding !

Overigens ben ik altijd een purist geweest en altijd een groep compleet gekocht, mixen is downgraden en not done. Vernieuwen was altijd goed maar mixen was voor goedkope rommel en niet voor liefhebbers. De xt groep was heerlijk en toen de eerste xtr uit kwam was het echt feest hè !

2 likes

Ik kijk dagelijks tegen mijn old skool 1990’s Giant Cadex 3 Carbon aan. Die hangt steeds weer te wachten op zonnige winter, lente, zomer en herfst dagen
Gefeliciteerd met je giugiaro aanwinst, een mooi klokje

3 likes

Old Skool & carbon ligt voor mij toch weer wat uit elkaar Ernst. Old skool is imho gewoon staal!!! Hier hangen al zeker 20 jaar de staal, aluminium en carbon mountainbikeframes uit één periode van Koga te wachten tot mijn voorkeur weer eens verandert (nu 20" wheels). Voor mij zijn MTB’s de duikhorloges, racers en de tourfietsen de chronografen en de ligfietsen en designer fietsjes (veelal 20 inch) zo’n beetje de designer en functie-klokjes.
Gaat natuurlijk niet 100% op, maar net als bij horloges vind ik ze allemaal wel iets hebben en heb ik ze ook zo’n beetje allemaal. Behalve eenwielers en eenwijzers - oei oei daar ga ik weer…
Terug naar het topic…

De enige fietscomputer / horloge combinatie die ik heb. Ook al weer vintage …

1 like

Leuk om dit Giagiaro topic naar een fietstopic te zien blenden, interessant die voorkeuren ook! Hier DX, XT & XTR, alles vintage en persoonlijk vind ik die drie uitstekend te mixen.

ik heb eigenlijk zelf alleen vintage horloges zonder boekjes etc, gewoon vergeten dus. Ik heb hem met de post verstuurd (met genoeg zegels), niet als pakketje. Heb je ook de post gecheckt?

wat is er typisch aan? :thinking:

Ik zei 3, bedoelde 2. Dit ism

Inmiddels meer een vakantie tourfiets/racer achtige combi met cityslicks etc. Conische lagers in het balhoofd gezet etc. Behalve frame en bladen is weinig meer origineel.

Ik had ooit een mooie 3 maar die is gestolen (naast vele andere zaken) tijdens een inbraak terwijl we thuis waren. Een vd inbrekers is nog van de trap gedonderd/gegooid, maar ze ontkwamen helaas

@domega , 1991 lijkt me toch redelijk old skool, in ieder geval retro :wink:

1 like

Net zo retro als kunststof horloges haha dus in die zin heb je gelijk, @Ernst maar je weet wat ik bedoel

2 likes

En jij gooit ‘gewoon’ even een fantastische 80’s (zwart/rood!) Giugiaro 7A28 topper in de strijd …
Schitterend.
Maar die is (helaas) niet van jou, of toch wel? :wink:
Je lijkt me niet echt het persoon van de reptiel leren ondergrondjes :face_with_raised_eyebrow:

Jawel … old skool 70’s/80’s stainless steel BMX’jes and up to the mountain bikez ?

1 like

Wel van mij Ernst die Giu, maar een old skool fotootje :smiling_imp: en yes, 2 van die BMX’jes staan hier stiekem toch te roesten (chrome, geen RVS namelijk) met ironMTB’s in een paar varianten…

1 like

Mooi hoor, die zou ik koesteren

1 like

Klopt - is na nieuw-aanschaf in de winkel zo’n 25 jaar geleden nooit gebruikt, binnenkort toch eens checken of die nog binnen de garantie zit. Stel dat die het niet doet…:wink:

1 like

Dus. de. eerste. batterij. zit. er. nog. in. ?. !. ?.

1 like

De wijzerplaat ziet er goed uit dus in het ergste geval ff een lelijk verguld exemplaar op de kop tikken voor de onderdelen. Maar de batterij zal er wel uit zijn :slight_smile:

1 like

Uiteraard staal. Ben geen kenner, helemaal niet. Maar had zon fietsje in de mid 70’s

Laten we het hopen Martijn :wink: Vast wel. Toch?

2 likes

tenor (1)

1 like

Triootje Giugiaro speciaal voor @ernst zonder slangenleer dit keer…

1 like

Er staat een reissue Seiko Giugiaro (sced037) op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/m1288548654

Die zag ik van de week op Ebay voor 330€ nieuw in de EU :wink: