NA Seiko Marinemaster300 Sla023

Er is al reeds eerder geschreven over dit horloge maar aangezien we allemaal graag lezen en mooie plaatjes kijken wil ik mijn ervaring graag met jullie wil delen…

Na veel Seiko’s in bezit te hebben gehad, de welbekende 5jes, Turtles, Samurai’s, Sumo’s stond al langere tijd (voor mij de ultieme duiker) de Marinemaster 300 bovenaan de wishlist.

Het onderzoek was gestart en na het bekijken van de vele foto’s en filmpjes was ik er al snel over uit. Het moest de Sla023 worden, de blauwe versie wel te verstaan.

Ondanks dat ik hem in werkelijkheid nog niet gezien had, laat staan om de pols gehad heb, werd er toch een gezocht topic aangemaakt. Als snel kreeg ik wat berichten van wat forummembers. Er werd o.a. een zwarte SBDX001 aangeboden welke voor sommigen geldt als de echte MM300 (zonder X) en nog wat andere opties maar ik kreeg de blauwe plaat en bezel van de Sla023 niet uit het hoofd dus die moest er komen.

Ik kwam in contact met @Brambo. Via hem heb ik een nieuwe Sla023 kunnen bestellen. Het wachten kon beginnen en dat met ook nog een klein beetje spanning over de maten en het gewicht.

Afgelopen vrijdag kwam het verlossende telefoontje al. De Seiko is gearriveerd bij de juwelier! Uiteraard meteen een afspraak gemaakt zodat ik deze zaterdags op kon komen halen.

Zaterdagochtend om 07:15 uur de auto in, reistijd +/- 1,5 uur.

Het volgend nummer kwam voorbij op de radio die ochtend en bleef me bij. Lekker de spanning opbouwen naar hetgeen er komen ging:

Met een Rotterdams accent werd ik verwelkomd.
Bakkie koffie of? Nee, laten we s.v.p. meteen gaan uitpakken!
En daar kwam de doos dan tevoorschijn:

Nog lekker in de stikkers. Meteen even de bezel en de datum bekeken. Prima uitgelijnd, check!
De juwelier had de band van te voren al aangepast naar mijn 17,5cm pols. Hij zat al bijna als gegoten.
Later thuis slechts nog even 1 gaatje moeten verzetten op de sluiting.

Het turen kon beginnen. Pffff wat een mooie kleur blauw. In het echt wat donkerder dan ik eerder verwachte maar daar was ik juist zeer tevreden over.

Het gevoel is goed. Solide horloge, maat is precies goed (kastbreedte: 44,3 mm, kastdikte 15,4 mm).
Velen zullen wellicht afschrikken van de kastbreedte echter mede door zijn lage zwaartepunt en gewichtsverdeling draagt deze meer als 42 mm. Met de band afgesteld op mijn maat komt het gewicht totaal op 209 gram.

Dat Seiko niet de beste banden maakt zijn de meeste het wel over eens. In dit segment had ik zelf een iets betere band verwacht. De band kan bv niet tippen aan die van mijn Oris Aquis.
De duikersextensie op de sluiting is een handige toevoeging. Niet zo zeer voor het duiken (bij mij zal deze niet snel water zien denk ik) maar wel zo fijn als je horlogebandje wat strakker om de pols zit en je even snel de band wat wijder wilt maken.

Op de verpakking (horlogedoos) lijkt Seiko ook altijd wat te besparen dat had ze wel gesierd als ze daar ook wat meer tijd en geld aan besteed hadden.
In de doos zit overigens ook nog een zwarte rubberen band. In eerste instantie dacht ik waarom geen blauwe maar eenmaal op het horloge gezet en om de pols staat dit hem goed. Het is zeer zacht rubber wat erg fijn draagt.

En dan de lume. Daar heeft Seiko zeker geen steekje laten vallen.
Waar ik bij andere horloges nog weleens de lume “oplaadt” door middel van de lamp op mijn telefoon zuigt deze MM300 het gewoon zelf op.
Zelfs in een lichte kamer zie je vaak de lume al oplichten en dat is een prachtig gezicht.

@brambo nogmaals bedankt voor je hulp, het vertrouwen en de goede zorgen.
Ik ga weer verder met genieten van mijn nieuwe aanwinst.

Voor nu enkel nog wat plaatjes:

68 likes

Van harte gefeliciteerd met je NA!
Wat een ontzettend fraaie duiker, geniet ervan!

1 like

Gaaf hoor!:heart_eyes:
Geniet ervan!

1 like

Mooi…:grin:

1 like

Prachtig! Ik ben bijna zo ver om het ook te bestellen😇

2 likes

Hij is mooi maar in real live veel mooier.
Veel plezier ervan, en jij ook bedankt.

1 like

Gefeliciteerd prachtig horloge!! Veel plezier er van.

2 likes

Uuuh Hein heeft hem nog niet, of bedoelde je Michel? :wink:

2 likes

Gefeliciteerd !
Ja het zijn prachtige stevige horloges.
Volgens mij wil Hein er ook een.

1 like

:joy: Dacht dat Hein hem al had. Maar prachtig horloge Michel!

2 likes

Mooi hoor, en het formaat staat je prima!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like

Wat een set heb je nu ! :heart_eyes:

Gefeliciteerd !

1 like

Tof ding! Gefeliciteerd!

1 like

Veel meer heb je eigenlijk ook niet nodig als je van duikers houdt :grin:

1 like

Inderdaad !
Geniet ervan ! :smiley:

1 like

Ook mijn zinnen gezet op een mm300. Ik kom er nog niet uit welke ik uiteindelijk zal kiezen. Meeste mensen adviseren een SBDX001/017, toch neig ik ook wel naar deze of de sla021…keuzes, keuzes…

Geniet van de jouwe, prachtig, echt prachtig dat blauw :heart_eyes:

3 likes

Veel plezier met de SLA023.

1 like

Mooie SLA, ook de Oris vind ik wel👌

1 like

Gefeliciteerd, super! Wat een gaaf horloge. Hoop dat je er lang van mag genieten :+1:

1 like