Je hoort wel eens zeggen dat als de buurman iets heeft, jij het ook wil. Dat kan ik met grote stelligheid ontkennen. Hij heeft een ontzettend leijke, gezette vrouw met het IQ van een naaktslak, hij rijdt in een Renault Clio Estate, en ook al heb ik vrij weinig met auto’s, er zijn wel grenzen aan hetgeen waar je dood in gevonden wil worden. En hij behoort tot het slag mensen dat bij de eerste waterige zonnestralen in april overgaat tot de meest hinderlijk primitieve manier van het bereiden van dierlijk voedsel op houtskool en vuur. Ik acht de kans ruim aanwezig dat hij het toepasselijke woord voor deze activiteit wel kan uitspreken, maar geen idee heeft hoe het geschreven wordt. Kortom, de zwaar bevochten verworvenheden van de beschaving glijden van hem af als water van een eend.
Aan de verlokkingen uit de hoorn des overvloeds op een redelijk anoniem forum zoals dit kan ik vaak echter geen weerstand bieden wat, gelukkig, meestal goed uitpakt (mijn leerjaren van vreten uit de Chinese ruif heb ik gelukkig achter me gelaten).
Toen afgelopen week bleek dat de veelvuldig bewierookte Seiko SSB479P1 winnaar was van het topic Mooiste Low-Budget horloge (met dank aan @EddieC) en de voorraad hard aan het slinken was, moest ik dus spijkers met koppen slaan. Vandaar de 3e Seiko op rij deze week.
Nu is het wel welletjes geweest (hoop ik dan maar) en wil ik eerst weer eens wat verkopen (liefhebbers van Vostok, Oriënt, Nivada, Borealis, Hamilton, Seiko, Dan Henry, Le Forban, Certina, Echo/Neutra, Tissot, San Martin etc.: hou het blauw in de gaten…)
Maar nu: de Seiko chrono. De Speedtimer háált het niet bij dit ding, wat een geweldig uiterlijk, en wat een bandenslet is dat zeg!