NA: Seiko Pogue op Stelux band!

Vandaag binnen gekomen nadat de verkoper mijn geduld stevig op de proef stelde… Via Ebay was aangegeven dat hij op 1 maart verstuurd was, helaas was hij niet traceerbaar tot de 10de. Toen stond er mooi bij “accepted from sender”… Maar vervolgens 6 daagjes later is hij hier!

Weer een Seiko Pogue, maar op de originele Stelux band welke nog op flinke lengte is ook! Deze Pogue is werkelijk in schitterende staat, maar volgens mij is het glaasje wel ooit vervangen door een bol glaasje. Dit misstaat overigens absoluut niet en aangezien hij volledig krasvrij is stoort het me ook allerminst.
De tijd zal uit moeten wijzen of hij ook goed blijft lopen, maar na een uurtje dragen zie ik nog niks dus het lijkt me dat het wel goed zal zitten :smile:

Enige waar ik momenteel over twijfel is of ik deze interne bezel (verkleurd geel) niet misschien wil wisselen voor een witte… Maar daar moet ik eens goed over nadenken. Wat vinden jullie?

En aangezien een topic waardeloos is zonder foto’s:

En met z’n broertje:

22 likes

Nogmaals van harte Nick.

En ik zou absoluut niet willen tornen aan het originele uiterlijk, dus de interne bezel absoluut zo laten, is een schitterend contrast qua kleuren geel en hoort zo. Vind ik…:slight_smile:

2 likes

Toffe klok!

Zou deze interne bezet lekker laten zitten, staat 'm goed toch?

Geniet ervan!

1 like

Wat blijven ze toch mooi die 6139’s! Veel plezier met de nieuwe aanwinst maar na het lezen van dit stukje denk ik niet dat het een blijvertje word :stuck_out_tongue:

1 like

Kleurrijke aanwinst, mooi :+1:

1 like

Blijft een gaaf ding. Van harte!

1 like

Mooie aanwinst en denk als je de bezel vervangt hem niet fraaier maakt !

1 like

Mooie aanwinst, Nick, houden zo :thumbsup:

1 like

Mooie aanwinst, maar bovenstaand zou ik niet doen, lekker origineel houden!

1 like

Mooi hoor! Platen zijn wel wat donkerder dan die van mij trouwens?

3 likes

:heart_eyes: Ik wist niet dat jij er ook een had? En dan ook nog een “echte” Pogue.

1 like

Ik heb meer van dit spul hoor :slight_smile:

Maar ik zal het topic van @NickW niet verder vervuilen :slight_smile:

4 likes

Meen me te herinneren dat de eerste produktiehelft (ongeveer) een wat meer goudgele plaat had, en de tweede wat meer regulier geel. Zou verschil kunnen verklaren.

1 like

Mijn beste,

Het was het wachten waard!!
Ik wens je veel draagplezier met deze kleurrijke aanwinst!!
(Mooie foto’s ook.:+1:)

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Bedankt allemaal voor de leuke reacties weer :smile: Ik ben ook erg tevreden over de foto’s, zeker voor een smartphone camera.

Mbt de bezel heb ik het eens laten bezinken en ben het eigenlijk helemaal met jullie eens dat deze eigenlijk gewoon volledig origineel moet blijven ipv de witte interne bezel omzetten. Hij zal dus mooi zo blijven!

Ik moet overigens ook zeggen dat de band heerlijk draagt, in mijn ogen fijner als de standaard H-link band welke je veel ziet op de Pogues.

Die Stelux is ook van een veel betere kwaliteit dan het gevouwen stalen rammelbandje dat wij gewend zijn. Schijnt iets te maken te hebben gehad met export kosten en gewicht.

1 like

Prachtig. Niets aan veranderen, vooral zo laten.

1 like

Prachtig en idem, niks aan doen. Veel plezier er mee!

1 like