En daar is dan de grote dag, waar ik toch al een tijdje op zat te wachten!
Mijn nieuwste aanwinst is gearriveerd. Behalve de originele verpakking (inclusief omdoos) werd deze bombproof verzonden in een volgestopte koffer met voornamelijk zacht materiaal. Bovendien bleek mijn vrouw ook nog aan die koffer vast te zitten!
Een soort win-win-situatie!
Waar hebben we het dan in essentie over.
Nou, een horloge dat ik geruime tijd geleden al eens had opgemerkt, op de website van een juwelier in het centrum van mijn woonplaats.
Prachtig opgemaakte exemplaar, een dames- en een herenvariant. Volgens de foto’s van de website beiden geleverd met een donkerbruine en een witte band.
Aangekomen bij de winkel (met de intentie beiden te kopen) zag ik tot mijn verbazing dat de foto’s v.w.b. het damesmodel wel klopten maar dat het herenmodel niet voorzien was van een witte band maar een lichtbruine band (naast de donkerbruine band)!
Toch maar naar binnen en de horloges bekeken, maar op dat moment niet voldoende overtuigd om de teleurstelling te verwerken. Ook een belletje van de medewerker naar Seiko heeft niet opgeleverd behalve de bevestiging dat de witte band inderdaad niet ter het herenmodel meegeleverd wordt en dat de foto’s niet juist waren (maar zover was ik zelf ook al).
Dus onverrichter zaken weer de deur uit, teleurgesteld!
Gelukkig heb ik toen het verdriet kunnen verwerken door een paar dagen later een Breitling Avenger te kopen.
Tot ik een maand of twee geleden zat na te denken of er nog wat andere kleur aan de collectie toegevoegd kan worden
Tja…en wat dan…het moet wel mooi zijn, geen kermisattractie ofzo…niet te opvallend maar wel zichtbaar…
Hé, wacht eens…die ene (of dus eigenlijk twee) Seiko(s) die ik toen heb bekeken… Zou die nog te krijgen zijn?
Google, mijn vriend ik bange dagen, aan het werk gezet en uitgekomen op Chrono24.
Daar stond wel wat aanbod, het één wat dichter bij huis, het ander wat verder weg.
Krijg nou niets! Jakarta?!? Is dat niet waar vrouwlief binnenkort naartoe zal/wil gaan?
Kan geen toeval zijn…ongedragen…mooie prijs…
Vrouwlief dan maar aan het werk zetten en de verkoper in zijn moedertaal aan laten spreken om meer informatie te krijgen. Komt ze later terug met het verhaal dat ze het horloge inderdaad ongedragen is, nog in de stickers, geheel complete set. Oh ja, en ze had ook nog wat van de prijs afgekregen. Dat laatste vond ik niet nodig, maar oke, lekker meegenomen.
Vervolgens een zwager langs gestuurd om te inspecteren of het inderdaad in nieuwstaat is en de set volledig is. Na bevestiging, overgegaan tot koop en daar in bewaring laten nemen door die zwager, totdat vrouwlief retour zal komen.
Zo gezegd, zo gedaan en vandaag dus het horloge in ontvangst mogen nemen en uit mogen pakken
Aanschouw:
Seiko Presage Honeycomb Star Bar, Limited Edition (nr. 2064/6000; van het damesmodel zijn er overigens 3000 gemaakt)
Een schitterende plaat, welke het natuurlijk verdient om in het volle licht bekeken te worden. Je zou hem in het echt moeten zien, maar ik doe toch wat pogingen om het vast te leggen
Voorzien van twee mooie kalfslederen banden (waarvan ik nu wel vantevoren wist welke ik zou aantreffen en dus geen teleurstelling meer ken), voorzien van quick-release
met de bekende prachtige sluiting
Nou, nog een paar fotootjes dan:
ook van de bijpassende tuintegels
welke overigens niet werden meegeleverd
Nou, mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben er zeer tevreden mee!
Nu maar eens een moment prikken om deze te gaan dragen (voor vandaag is al een keuze gemaakt)