NA: Seiko Presage - Style60's SARY249 (JDM)

Twee stappen vooruit, één stapje terug. Soms heb je even een kleine terugval. :wink:
Deze aankoop valt onder die categorie.

Ik had me voorgenomen de collectie écht uit te dunnen zodat sommige exemplaren meer de aandacht krijgen die ze verdienen. Het moet minder. Inmiddels hebben 4 horloges het nest verlaten en staan er nog 2 in de verkoop. Ik verwacht dat er nog wel meer zullen volgen…

Maar dan valt je oog op een nieuw model (SRPL09J1) van Seiko uit de Style60’s lijn. En daar werd ik weer heel vrolijk van. Ik heb al een groene (SSA451J1) en die behoort absoluut tot mijn favorieten. Als ik niet zo enthousiast zou zijn over dat groene model had ik anders naar de introductie van het nieuwe model gekeken. Maar ik ben erg te spreken over de afwerking van de horloges van Seiko in dit prijssegment en had er vertrouwen in dat dat met dit exemplaar niet anders zou zijn. En een bruine wijzerplaat, die had ik nog niet… Maar ja, we waren aan het uitdunnen. En hoewel de (advies) prijs niet onoverkomelijk was druist het wel in tegen het beoogde doel…

En dan stuit je ineens op de JDM versie: SARY249 voor 73700,- Yen. Hmmm…
Even zoeken of die in Europa is te krijgen, dat scheelt weer het nodige import gedoe, en dat bleek het geval. Voor € 165,- minder dan de adviesprijs van zijn niet Japanse broertje werd die gisteren keurig vanuit Spanje thuisbezorgd.
Geen spijt van! Subtiel patroon op de bezel, iets kleinere maat dan zijn groene broertje en een ingetogen bruine sunburst wijzerplaat. Het enige waar ik persoonlijk altijd wat moeite mee heb is de datum, daar ben ik geen fan van. Maar gelukkig is ie hier een beetje weggestopt op half vier, en daar kan ik wel mee leven. :slight_smile:

Uiteindelijk zal de standaard band wel plaats gaan maken voor een leren exemplaar, maar voor nu hier de foto’s zoals hij standaard geleverd wordt.

57 likes

Mooi hoor. Spanje? Prive verkoper?

1 like

Super cool horloge. Mooi clean, en toch met een totaal eigen stijltje. Ik vind deze lijn er steeds beter op worden. Die datum op half vijf is ook hier een verlichte keuze.

Veel plezier er mee!

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze talentvolle Seiko!!
Ziet er bijzonder fraai en solide uit.
Mooie bezel ook.
Ik wens je er dan ook een langdurige polstijd tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes
2 likes

Ik snap die aankoop wel. Heb ze al enkele keren in een andere configuratie gepast, en het is toch echt een mooi horloge voor het geld. Zou het wel op leer zetten idd

2 likes

Mooi horloge, geniet ervan!

1 like

Fraai horloge. Ik ben bekend met de groene ‘standaard’ variant. Veel horloge voor je geld en leuke vintage vibes. Deze is een halve mm kleiner zie ik? Hoe draagt de stalen band, geen solide eindstukken?

1 like

Geen solide eindstukken inderdaad. Band draagt eigenlijk wel goed om eerlijk te zijn, maar ik zal hem wel vervangen voor een leren exemplaar omdat ik daar nu eenmaal de voorkeur aan geef. Vergelijken vind ik lastig omdat ik heel weinig staal draag.

2 likes

Van harte met deze bijzondere Presage ! :ok_hand:

1 like

Nice. Een heel toffe Seiko, met leuke vintage vibe. Veel draagplezier.

1 like

Mooi, de structuur in de bezel is echt cool :ok_hand:

3 likes

Dankjewel. Leuke site zeg!

1 like

Mooi ding! Veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Mooi zeg!

1 like

En de datumschijf heeft mooi dezelfde kleur.
Gaaf horloge! :ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd, ziet er goed uit :ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like