NA Seiko Prospex Monster Save the Ocean

Dag allemaal,

Nog een nieuwe aanwinst, deze heb ik tegelijkertijd gekocht met de Seiko Presage waar ik eerder vandaag een topic voor heb aangemaakt.

In deze gaat het om de Seiko Prospex “Monster” Save the Ocean “Great White Shark” SRPE09K1

Even wat informatie over het horloge.

Het betreft een speciale uitvoering van dit type met een blauwe wijzerplaat en een zwarte bezel. Een leuk detail vind ik is de haaienvin linksonder op de wijzerplaat rond acht uur.

Type: duiker (20 bar)
uurwerk: automaat/opwind, type 4R36
Reserve: 40/41 uur
Kast: rvs met een diameter van 42.4mm en een ​dikte van 13.4mm lugbreedte: 20mm
Lume: Lumibrite (op wijzers en indices)
Glas: Hardlex met vergrootglas
Sluiting: vouwsluiting met drukknoppen en veiligheidsklepje
Gewicht:187g

Dit horloge heb ik gekocht vanwege de stoere uitstraling zonder het idee te hebben dat het grof is, de afwerking is gewoon erg goed. De bezel draait soepel maar is niet te “glad” (doe maar even of dit de juiste term is). Het draagt heel comfortabel maar is wel aanwezig om de pols. Ik heb goed gelet op de positionering van de wijzerplaat maar ook het vergrootglas en hier staat alles mooi recht. Al met al, blij als een ei met dit horloge van mij. Nu genoeg tekst hieronder wat foto’s

23 likes

Vet horloge! Geniet er van.

1 like

Da’s een robuuste aanwinst, geniet ervan!

1 like

Bedankt, ben er ook blij mee en om je vraag te beantwoorden, nee ik ga er niet mee duiken, sterker nog ik zal er zelfs niet mee douchen😉.

2 likes

Gewoon doen; word die lekker schoon van. Als die polskaas er eenmaal tussen zit, is het moeilijk weg te krijgen zonder het horloge en band te demonteren. Beter er mee douchen en voorkomen, dan achteraf genezen.

1 like

Als er dan al polskaas tussen komt ga ik er lekker voor zitten en de boel poetsen, dan maak ik er gewoon agendapuntje van, bijvoorbeeld “woensdagmiddag polskaas oogsten”.

1 like

Klinkt wel pakkend haha

1 like

Mooi ding! Veel draagplezier toegewenst !

1 like

Hoewel de Presage meer my cup of tea is, is dit ook wel weer een heerlijk horloge hoor.
Heel veer plezier er van en mee!

1 like

Blijft prachtig. Veel draagplezier.

1 like

Mooi horloge, zeker als je de close-up foto’s ziet.
:+1:

1 like