NA Seiko Prospex Zimbe Shogun Limited Edition SPB057J

Beste HF members,

Sommige hebben mijn Seiko Prospex al voorbij zien komen in het wat dragen we topic…

Nadat ik een aantal maanden genoten heb van de Subdelta begon het toch weer te kriebelen en ben ik rustig gaan kijken voor iets anders, iets wat ik nog niet heb kwa merk…en jawel het is een Seiko Prospex Zimbe Shogun LE geworden waar 456 stuks van gemaakt zijn. Horloge wordt niet meer gefabriceerd en ben dus eigenaar van dit prachtige model🤩

Na veel contact te hebben gehad met @MannetjeMar ben ik mij toch meer gaan verdiepen in Rolex en Seiko. Heb de Rolex Deepsea van @MannetjeMar meerderen malen bekeken en blijf het een schitterend exemplaar vinden.
S’avonds was ik aan het surfen op google naar een Rolex Deepsea James Cameron variant…toen zag ik tot mijn verbazing dat Seiko een soort gelijk horloge heeft uitgebracht en dat alleen leverbaar was in Thailand…die prachtige wijzerplaat en dat verloop van lichtblauw na zwart is gewoon magisch om te zien! Onder alle kijkhoeken veranderd de wijzerplaat van kleur en dat is echt briljant om te zien :blue_heart::black_heart:
Het horloge is geheel van titanium en draagt ook super licht(108 gr). De afwerking is perfect zie zelf het resultaat.

Na veel speuren ben ik eindelijk achter het modelnummer gekomen, het betreft de Seiko SPB057J, nadat ik het modelnummer had ingetoetst zag ik dat @superC(Jaap) dat prachtige model had staan op zijn website. Heb meteen contact gezocht met Jaap en gevraagd of het horloge nog beschikbaar was en of er ook eventueel een ruil kon plaats vinden? Na wat heen en weer appen zijn wij samen tot een deal gekomen en ben ik gisteren na Hilversum heen gereden en dit prachtige exemplaar opgehaald!

Jaap is een enorm relaxe gozer en gaf mij rustig de tijd om het horloge te bestuderen. Vroeg aan Jaap of hij mijn band nog even wilde pasmaken en dat heeft hij zonder aarzeling gedaan en de pasvorm is nu subliem :ok_hand: Bedankt Jaap voor de goeie zorgen :+1: Ben nu trotse eigenaar van een Seiko Prospex Zimbe Shogun Limited Edition :blue_heart::black_heart:

Specifications:

43.5mm x 13.3mm case diameter

Titanium case with super-hard coating

Sapphire crystal with anti-reflective coating and cyclops

Screwed back case

200m water resistant for divers

Calibre # 6R15

Automatic movemnt

23 jewels

3Hz frequency

Anti magnetic

Luminescent hands and indexes

50h power reserve

Titanium bracelet

Blue dial

Very dark blue bezel

Reference # SPB057 / SPB057J / SPB057J1

Extra Seiko Polyurethane Rubbers band (Included)

Limited Edition 456 pcs.

Made In Japan

Zo genoeg geluld! Veel plezier met de foto’s.













Bedankt voor het kijken en wens jullie allen een fijn weekend toe.

Mvg

Mark

46 likes

Mooi hoor! Veel plezier met deze prachtige aanwinst.

1 like

Supermooie uitvoering van de Shogun, veel (draag)plezier gewenst met deze aanwinst!

Ik doe het met de iets minder exclusieve mod van @bordewolf

4 likes

Heel mooi, een prachtige aanwinst.

1 like

Helemaal mee eens! Lees regelmatig dat dit één van de mooiste wijzerplaten zijn wat Seiko ooit heeft gefabriceerd!

Heb jij alleen dan de juiste wijzerplaat erin zitten dan? en is de kast anders of?

1 like

Het is een zwarte Shogun waar de wijzerplaat en wijzerset van de Zimbe in gezet zijn.

1 like

Hey Mark :smiley:

Erg lekker dat nieuwe horloge van je!!! Eentje met vele gezichten omdat het er bij elke lichtinval weer anders uitziet.

Er zitten ook een aantal mooie foto’s tussen :sunglasses: Alleen nog even alles in hetzelfde format schieten en uploaden… dat geeft wat rust in zo’n topic :rofl:

Je vraagt je af waarom je 10k meer uit zou geven voor iets wat lijkt om een limited edition :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi zeg! Ik vind de band mooi bij de kast passen.
Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Als ik het dan goed begrijp heb jij de stalen variant ipv de titanium? Wees er maar zuining op!

1 like

Nee, alle Shoguns zijn titanium :smiley:

1 like

Je kent mij toch druk druk…zal één deze dagen wel ff de tijd er voor nemen Marco🤪

1 like

Ah Top!!:ok_hand:

1 like

Proficiat, mooi horloge zeg :ok_hand:t2:
Je ziet ze maar weinig hier, ik heb de SBDC027 gehad. Dat titanium draagt fijn.

4 likes

Die is gaaf hoor :ok_hand:t3: Veel plezier ermee!

1 like

Dat klopt idd aangezien de SPB057J alleen maar in Thailand is uitgebracht is de kans erg klein dat we ze hier tegen komen…het horloge zit als gegoten en ben helemaal weg van titanium! Waarom verkocht?

1 like

Ik bedoelde de Shogun in het algemeen. Jammer ook dat Seiko geen opvolger heeft. Ik heb deze verkocht omdat ik toen een MM300 gekocht had en nog heb. Je kan niet alles blijven bewaren :grin:

De MM300 is ook zeker een heel mooi horloge maar weegt een stukje zwaarder als de Shogun. Idd je kunt niet alles houden…en na mate de jaren verstrijken krijg je ook een andere kijk op horloges en andere merken, tenmiste dat heb ik wel ervaren😉

Die betoverende wijzerplaat, prachtig!

1 like

Wow! Dat blauw is :star_struck:.
Een deal met Jaap @SuperC is altijd :+1:
Veel plezier ermee! Dit is genieten.

1 like

Prachtig!

1 like