NA: Seiko SARB033 - toch maar geen mod

Normaal koop ik een horloge en kan ik me niet bedwingen het te modden. Nu kocht ik een horloge vanwege een mod idee en… laat ik hem verdoemme origineel! :joy:

Dat is het effect van de SARB033 op mij. Een zeer bekend en zeer gewaardeerd (en ook hier veel gereviewd) horloge, maar toch doe ik ook maar een duit in het zakje.

En daar hoort een mooi topicmuziekje bij.


Plaatjes

Eerst een paar foto’s, dan de mod waarvoor ik hem kocht, dan nog meer foto’s.


To mod, or not to mod

Ik kende de SARB natuurlijk wel, maar voelde me nooit geroepen om die prijs voor dit horloge te betalen. Want… ik had de Seiko 5 SNKL23 al :sunglasses: En die lijken toch erg op elkaar? :crazy_face: Man wat ben ik daar op teruggekomen :joy:

Goed, de mod die me over de streep trok om hem te kopen was een echt goed idee van onze beste @HanDavinci.

Een fluted bezel op de SARB - die bestaat nog niet maar is in ontwikkeling. Hetzelfde geldt voor het saffier met 2,5x datumloep. Hetzelfde geldt voor de roulette datumschijf. En een (WatchGecko) jubilee. Man wat gaaf. Zo gaaf dat ik mijn knip er flink voor wilde open trekken, want de SARB plus deze onderdelen tikken (voor mijn doen) wel aan. Ik zag me er ‘in mijn stoutste dromen’ al helemaal mee shinen :sunglasses:

Mijn vrouw wilde me het horloge zelfs geven voor mijn (SARB0)33ste verjaardag!

Toen kreeg ik de originele binnen. Eerste indruk, meh ja is wel mooi. Was niet opgepoetst en ik zat ergens in sfeerlicht. Tweede indruk, beetje poetsen en om de pols. BAM :exploding_head: Holy shit wat nice. Die lijnen, die glans, dat formaat, dat complete plaatje, die afwerking. Ineens voelde het alsof ik een Grand Seiko om de pols had. Disclaimer: nooit in het echt gezien :grinning: maar het lijkt ineens een stuk meer op de Grand Seiko plaatjes dan ik vooraf had verwacht. Hij maakte een mooie, rustige indruk. Hij is niet per se plat maar zo oogt hij wel. Hoe ‘laag’ hij ligt en bolling van het geheel doet me denken aan een Lamborghini :sunglasses:

En toen bekroop het gevoel me: shit. Ik wil deze niet meer aanpassen. Een tweestrijd hoor, want ik vind de Daydate mod echt een geweldige, en de eerstvolgende die dit model hier op HF of insta gaat showen… daar ben ik denk ik wel jaloers op. Maar ik krijg het niet over mijn hart om dit prachtige horloge aan te passen. Het originele design vind ik toch te mooi om er vervolgens een hommage van te maken. Voor mij persoonlijk dus: lekker zo laten. Misschien later. Zelfs de stock bracelet vind ik er prachtig bij passen door de schuine zijkanten die ook gepolijst zijn, en zo de lijn van de kast doortrekken.

Al met al: dik tevreden dus!

Meer foto’s!

41 likes

Prachtig horloge inderdaad en juiste beslissing imo. Voor mijn smaak te klein maar staat jou prima. Veel plezier ermee. :+1:

1 like

SARB033 is heerlijk in balans. Enjoy!

image

Het waren hele leuke horloges voor 220 euro. Dat wetende wil ik nu er geen 400 euro voor betalen :no_mouth:

3 likes

Gaaf horloge! Ik heb die van mij onlangs na twee jaar met een klein beetje pijn in het hart weggedaan. de wijzers stonden mij tegen en ik kreeg de stalen band niet lekker op maat. Op een leren band vind ik 'm toch een stukje minder tof.
Veel draagplezier!

1 like

Ik heb de eerste proto’s in januari :scream: Het glas is al klaar.

Maar veel plezier ermee Remco, de SARB is ook voor het huidige bedrag een geweldig horloge.

Altijd.

11 likes

Ik voel je! En toch vind ik het fijn want nu heb ik een mooie jubilee gescoord :grin:

Goeie review weer Remco, en mooie plaatjes as always.

1 like

Ik twijfel nog steeds heel erg gezien de prijsinflatie maar je verhaal en de foto’s hebben me overtuigd. Ook met de huidige prijzen moet ie er gewoon komen!

1 like

Heel mooi horloge in originele staat. Toch geef ik het 2 maanden en dan komt er een mod topic met een sarb033.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze vreugdevolle aanwinst!!
Chique met een sportieve uitstraling!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Thnx! Ja kleine polsen, dus dan zit deze als gegoten.

Ja wrijf het er maar in. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan :sweat_smile: Maar ik verwacht eigenlijk dat ze alleen nog maar gaan stijgen vanaf

Bij mij precies goed, maar inderdaad maar 2 microadjustments. Kon je geen andere clasp proberen? Leer moet ik nog proberen.

Thnx!! Ondanks het hogere bedrag (vergeleken met originele prijs) voelt het zeker zo.

Win-win :grinning: Dankjewel! Enne… niet te hard m’n ogen uitsteken als jij ergens volgend jaar met je mod aan het shinen bent ja :rofl:

:+1:

Zeg dat nou niet… :disappointed_relieved::rofl:

Zoals altijd bedankt!

4 likes

Erg mooi, met en zonder mod… Ik zou zelf het glaasje zo laten! Lijkt me met fluted bezel en jubilee ook erg sexy. Die wijzerplaat van @HanDavinci blijft ook een plaatje.

Ik twijfel zelf altijd of ik naast mijn witte iets met sunburst-waarde wil of dat zwart zoals de orginele sarb033…

Leuke fotos!

2 likes

Ook hier is deze schoonheid weer om de pols vandaag. Ik zou hem lekker origineel laten. Enige dat ik zou willen veranderen is de wijzers. Misschien die van een Sarg of GS. Die hebben toch wel mooiere lijnen

1 like

Zat laatst te twijfelen of ik een King Seiko of SARB033 moest kopen.
Toen de KS gekocht, maar het bleef toch kriebelen.

Kortom, incoming.:yum:

2 likes

Hahaha echt! :joy: okee leuk.

Thnx @Mellie @rorymoer

1 like

Die mod ziet er toch erg goed uit. Wellicht dat ik mijn 033 wel een overhaul ga geven.

Iemand enig idee wat de totale kosten zijn van de genoemde onderdelen ?

1 like

De enige die daar misschien iets over kan/wil vertellen is @HanDavinci

2 likes

Klopt.

Nee.

2 likes

:joy:

Heel gaaf man geniet er van, prachtige horloge met een hoge mate van elegantie. Ik heb de mijne eer gisteren gekregen en ben er ook zeer tevreden mee. Ik ga de mijne zeker origineel houden, een lederen band zal ik er zeker voor halen maar verder origineel.

2 likes

Ik heb de SARB033 nu bijna een jaar in bezit en ik kocht hem vanwege de goede verhalen en de destijds geweldige prijs (:grin:). Het heeft even een paar weken nodig gehad voordat ik hem echt begon te waarderen. De vele forumleden die mij voor gingen, de vele geschreven en gefilmde reviews… maar toch. Ik had niet datzelfde gevoel. Een maat van me vergeleek het met Game of Thrones. Door velen geliefd en door velen gehyped. Enkele afleveringen worden complete seizoenen en na verloop van tijd denk je: holy sh*t dit is goed.

Ik had dat ook met de SARB033. Ja, in het begin is ie mooi. En de afwerking is fraai. Maar het was geen ‘liefde’. Desondanks heb ik hem gehouden en regelmatig gedragen. Ik heb wat geëxperimenteerd met banden (aanrader overigens). Ik weet niet meer wanneer het precies was, maar opeens kwamen de vlinders: holy sh*t wat is ie mooi. Het is een van die horloges waar ik soms naar kijk om de tijd af te lezen en vervolgens afdwaal omdat ie zo fantastisch mooi is. En dan ben ik de tijd allang weer vergeten :smirk:.

Conclusie: goede keuze gemaakt. Standaard is ie werkelijk waar prachtig. Ik zou hem zelf ook niet (laten) modden. Ik moet wel toegeven dat die mod die je laat zien ook erg mooi is. :heart_eyes:

PS. River Flows In You van Yiruma is fenomenaal! Het laat me dingen voelen die ik niet begrijp :joy:

3 likes