NA: zeldzame Orient President (black, two tone, versie zonder diamantjes)

Nieuwe aanwinst: een Orient President Daydate hommage!

Niet mijn eerste, overigens.

Muziek!

Aanleiding

Ik kocht mijn SARB033 om één enkele reden, en dat was om er een HDV bezel, saffier met datumloep en rouletteschijf in te laten maken. Totdat ik de SARB ontving, ik verliefd werd op hoe die is, er van af zag, en vervolgens halverwege terugkrabbelde en sindsdien maanden in twijfel zit. Hoe dan ook, de SARB is al prachtig zoals hij is.

Intussen blijft de fluted bezel kriebelen. Orient heeft er een aantal gemaakt, enkele kun je hommages noemen maar eerlijk is eerlijk, er is een lijn die gewoon regelrechte kopieën betreft. De productie ervan is sinds 2016 gestopt en sindsdien reizen de prijzen de pan uit (€400-€600) en zijn ze ook gewoon bijna niet te vinden. De enige die heel soms te vinden zijn, zijn die met diamantjes als indices (blegh) en een andere, met het dagvenster bij de 6u in plaats van de 12u, met andere indices en de rode secondenwijzer. Die laatste heb ik, prachtig ding, maar alleen maar genomen omdat de echte ‘president’ te duur of geheel niet te verkrijgen was. En zelfs deze zijn nu zeldzaam.

Aankoop

Omdat het zo bleef kriebelen, toch maar een zoekopdracht met notificaties bij eBay ingesteld. En op het forum gezocht, waar ik dit mooie exemplaar tegenkwam.

Geheel goud(kleurig) met de mooie blauwe wijzerplaat. En met goede info in het topic, zoals de uitleg van de nummering:

Stoute schoenen aangetrokken en @BATMAN gevraagd of hij deze toevallig wilde verkopen. Dat wilde hij niet, maar wilde wel afstand doen van de two tone met zwarte wijzerplaat (2EV03000BY). Voor een prijs die nog steeds flink hoger is dan de reguliere aanschafprijs destijds, maar wel 2 á 3x goedkoper dan soms op eBay gevraagd wordt. Aii dat werd moeilijk. Wéér niet de blauwe plaat… maar tegelijk heeft de zwarte ook wel iets meer klassiek, ingetogens, bij een horloge dat op zich al genoeg opvalt door het geelgoud. En twotone past me meer dan geheel goud, ik vind het al ‘spannend’ genoeg.

Dus de afweging: blijven zoeken / hopen op ooit de blauwe? Zilver danwel two tone? Tegen waarschijnlijk een prijs die ik er niet voor wil betalen? Die kans is vrijwel nihil. Of deze zwarte, die iets minder ‘blits’ is en meer smaakvol, maar waarvan zwart en goud toch een wat andere uitstraling heeft dan ik gewend ben?

De schaarste en prijs begonnen me langzaam meer aan te spreken, evenals de look van deze zwarte wijzerplaat. Batman stuurde me de beloofde extra foto’s (deze zet ik onderaan dit topic), en deze trokken me direct over de streep! Ik heb mijn gevoel met vertrouwen opgevolgd en direct de deal gesloten voor deze Orielex Dateday :sunglasses:

Nog wat foto’s door mij:

Conclusie

Hij bevalt heel goed. De wijzerplaat is gelukkig iets meer sunburst dan je op de foto’s ziet, en het heeft een mooie donkergrijze toon (waar bijvoorbeeld de SARB033 in direct zonlicht naar een bruintint neigt). Leesbaarheid is nooit een probleem of onderwerp voor me, maar is op dit horloge opvallend goed. De gouden stick wijzers steken sterk af tegen de zwarte wijzerplaat. En met de goudkleurige fluted bezel fonkelt hij aan de pols!

Ik had al een andere Orient hommage. Ik dacht dat het verschil alleen in de wijzerplaat zat, maar er is meer.

De bezel is smaller zoals je ziet. Verder is de bracelet niet solid, tapered naar 16mm ipv 18mm, en de kroon is niet geschroefd. Maar hij is wel mooier :sunglasses:

Mijn zorg was dat ik me een foute autoverkoper zou voelen, maar dat valt reuze mee. Het is wennen om goud te dragen maar het is net ingetogen genoeg, ik voel me er wel comfortabel bij :rofl:

Foto’s van de verkoper

IMG_3766

AAF0CECD-2C32-4955-83FC-E9C60A406E21

IMG_3767

IMG_3764

IMG_3769

IMG_3776

BCAC8A60-47BA-4928-A34B-C8F92EB42233

IMG_3774

Bedankt voor het kijken!

46 likes

Hij is gaaf hoor. Leuke NA ook weer.

Halverwege het lezen dacht ik al dat je misschien de ambitie had om 2e hands auto’s te gaan verkopen maar je was me voor :joy:

1 like

Mooie! Het oude model >> het nieuwe model :stuck_out_tongue_winking_eye:
Veel plezier.

3 likes

Verdomme, dit ziet er verzorgd uit. Zowel het topic maar vooral het horloge zelf :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst! Deze onder andere gekocht om te kijken of een DJ of DD wat voor je is?

1 like

:ok_hand: :ok_hand:

Nice!

1 like

Heel mooi, ik ben jaloers op deze aanwinst(en)! Veel draagplezier ermee!

1 like

Oei die is errug nice in deze kleurencombinatie! Gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Een glansrijke verworvenheid!!
Goed hoor!!
Ik wens je er dan ook een stralende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Als ik jou was zou ik gaan stocken, want die meiden vliegen op je af met een two tone om.

Veel plezier ermee!

7 likes

Oh shit. Thanks voor de heads up :ok_hand:t2:

Maar ik heb andere bescherming

:joy:

2 likes

Nou het zal wel wat voor me zijn, maar ik ga het geld er never voor betalen :grin:

Thnx verder iedereen voor de reacties :+1:t2:

3 likes

Mooie hommaasje weer.
Vind die orient kwalitatief een prima horloge. Veel plezier met deze na.
Laat die @HanDavinci maar brabbelen met zijn toetoon, parelmoer moet je hebben voor Da Chicas

3 likes

Ow nice, in direct zonlicht is de gloed meer champagne. Me like.

Prachtig man, veel plezier ermee!

1 like

Zo jammer dit, om onder te gaan voor een hommage. Spaar wat langer door en je kan de real deal krijgen! Dit vernielt de rolex heritage bla bla bla…

Zonder dollen, ik vind hem super vet! Zodra ik die HDV bezel op mijn sarb heb geplempt moeten we maar eens een comparison doen. Voor de ultieme “hommage” te benoemen.

4 likes

bips

Ik kan niet wachten tot hij uitkomt.

Maar ik heb daar zelf ook geen invloed op, productie nu in volle gang!

2 likes

me neither, ik denk dat het een hit wordt.

2 likes

Geniet van de NA, Dao!

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Mooi logo ook !

1 like