NA : Mijn eerste Orient, de vrij zeldzame 2EV03002DY

NA : Mijn eerste Orient, de vrij zeldzame 2EV03002DY

Sinds meer dan 6 maanden zoek ik een DayDate hommage. De mooiste zijn de Bulova Super Seville, de Mido Commander en de Orient President. Mijn eerste honger werd gestild door een Bulova Super Seville. Weliswaar in een wat vreemde kleurstelling en met quartz. Deze heb ik reeds voorgesteld NA Bulova Super Seville 1989

Ik bleef uitkijken naar een automaat. Een Bulova of Orient moest het worden. Maar de prijzen swingen de pan uit. Het moest een gouden kast en band worden en een zilverkleurige dial.

Ik vond een dure, en vroeg de mening aan een gewaardeerd forumlid. Ik was al vroeger met hem in contact gekomen toen ik zijn prachtige gouden Orient met blauwe wijzerplaat op foto zag. Hij raadde mij aan nooit meer dan 200€ voor een Orient te betalen.

Ik dacht, laat ik het erop wagen : ik bood 201€ voor zijn goudkleurige. Hij was verrast door mijn bod op een horloge dat niet te koop stond. Hij dacht dat ik een grapje maakte. Nee, ik was serieus. Ik had toch iets bereikt : hij vroeg me een weekje bedenktijd. Dit werd voor mij een lange week wachten. Ik voelde dat ik kans maakte op een prachtexemplaar, maar had toch wat schrik dat het na een week een “njet” zou worden.

Na week kreeg ik het verlossende antwoord : ik kon de Orient kopen. Ik was door het dolle heen, maar meteen een domper erbij : de band is te kort voor mijn pols. Nog een week later had hij een oplossing gevonden : twee extra schakels. En de verkoper had nog een verrassing in petto : ongevraagd kreeg ik nog eens korting erbij.

Gisteren om 10:27 werd er aangebeld : ik ren naar de deur en ik krijg een klein pakje toegestopt. Ik wist dat er een prachtig horloge in stak, maar bij het uitpakken stond ik versteld. Leek net een Rolex, hoewel ik nog nooit een echte DayDate Rolex gezien heb. Zo mooi en fonkelend. Wat een uitstraling! Ik was fier als een gieter.

Deze Orient voelt heel solide aan. Behalve de band. De looks is zalig. Bij het instellen van de tijd kon ik de dagaanduiding niet verstellen. Bij het opzoeken bleek dat dit caliber 46E geen snelverstelling van de dagaanduiding bezit, wel voor de datum.

Aan de pols was dit een openbaring voor mij. De band was net iets te lang. Heb ik niet meteen aangepast : ik wou wel eens een dagje nonchalant lopen met Rolex slap aan de pols. Deze morgen toch maar iets ingekort met 1 gaatje.

Ik heb nog nooit de behoefte gehad om op te vallen, en om aangesproken te worden over mijn horloges. Of zou mijn onderbewuste toch wat schreeuwen om aandacht ?

The sunburst blauwe dial is prachtig. Bij minder lichtinval lijkt de plaat zwart.

Dank aan de verkoper dat ik deze ervaring mocht meemaken.

Deze reeks foto’s die ik in 11 seconden nam tonen het spel van kleuren, sunburst en reflecties.

62 likes

Mijn beste,

Fantastisch!! Ziet er geweldig uit!!
Robuust met een Chique uitstraling!!
Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je hier “blij” van wordt!!
Derhalve wens ik je er een stralende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wow da’s een hoop bling inderdaad! Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

2 likes

Mooi verhaal, mooie klok.

Laat die mensen nu maar lekker loeren, naar dat merkje…:wink:

1 like

Het is een mooie, geniet ervan!

1 like

Wat een knaller dit. Spat van mijn beeldscherm af :ok_hand:

1 like

gelukkig is ie zeldzaam…

7 likes

Orisfan vindt het een gedrocht :wink:

2 likes

Prachtige dial en een heel goed merk. Veel plezier er mee!

1 like

Geweldig mooie aanwinst gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtig! Als oud bezitter wens ik je er veel plezier mee.

Prachtig horloge, voor mij alleen te klein om de pols.

1 like

Wie zo enthousiast schrijft, kan zelfs een drol veranderen in een smakelijk hapje!
Van harte gefeliciteerd; jouw plezier spat ervan af. Ook ik heb een sympathie voor dit merk; alleen zou ik jouw zeldzame exemplaar echt niet aanschaffen. Dat neemt niet weg, dat ik je heel veel draagplezier toewens.
Edit: o ja, de kleur goud zit niet in mijn kleurenwaaier, aldus mijn design ayatollah.

2 likes

Hoezo goud is fout?Ik vind hem best mooi:+1:

1 like

Puike klok hoor ! Veel draagplezier :smiley:

1 like

Gaaf horloge, heb zelf de two-tone versie gehad maar deze zou ik ook zonder probleem omslingeren. Dat blauw steekt prachtig af tegen het goud, en op dit model passen de gele/goude indices beter dan op mijn ex-champagnekleurige wijzerplaat. En je hebt hem voor een zacht prijsje gekregen.

Heel veel plezier ermee!

1 like

Die is mooi!

1 like

Supermooi horloge!
Geniet ervan!!

1 like

Deze is inderdaad prachtig, veel draagplezier ermee .

1 like

Hij is zó pimp…dat hij ergens gewoon erg tof is. I approve!

1 like