NA: Seiko SARB033

Hier is hij dan, mijn nieuwe aanwinst in de Seiko range.
Ik heb iets langer dan verwacht moeten wachten op de levering maar al met al is hij toch nog netjes geleverd geweest.

Het pakje was keurig de dag na de bestelling verstuurd door Seiya en was na 3 dagen al in Zaventem aangekomen.
Daar werd het helaas eerst bij de verdachte namaak spullen gelegd waar het een kleine week is blijven hangen.

Gelukkig dat ik zelf wat rond gebeld heb naar de diverse douane afdelingen de afgelopen dagen waardoor ik plots bij de juiste persoon terecht kwam en die heeft toen meteen het pakje in de juiste container geplaatst voor verdere verzending door Bpost. Dit pakje had daar eigenlijk niet moeten liggen, vertelde ze me. En het lag al behoorlijk onderin de kar.

Maar goed, ik was al blij dat het vandaag toch geleverd werd, stel je voor dat dit eerst nog een paar weken bij de douane blijft liggen…

Hier alvast ene paar foto’s genomen met de gsm.




12 likes

Hee!!! Daar is ie hoor!!:+1:t2::+1:t2::+1:t2:
Mooi man! Een verse!:slight_smile:

Veel plezier ervan Ryan!:muscle:t2::ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd!

Ik denk dat je dat in NL nooit zou lukken…

1 like

Mooi hoor, veel plezier ervan!

1 like

Bedankt Niels,

het heeft toch nog even geduurd voor ik de beslissing heb genomen maar het prijsverschil met de meeste 2e hands SARB’s was te klein in vergelijking met een nieuwe.
Uiteraard zijn de SARX modellen ook prachtig maar voorlopig nog iets te hoog gegrepen :slight_smile:

Dat zei de Bpost medewerkster gisteren ook aan de telefoon, U kent daar iemand misschien? Ze zitten in het zelfde gebouw blijkbaar daar in Zaventem…:relieved:

Je hebt gelijk man!
Mooi nieuw exemplaar. Nooit meer wegdoen!:upside_down_face:

En ja… Ik heb voor de mijne iets wat ik lange tijd graag wilde terug…, ( met wat meer geduld had ik hem nog ):open_mouth: , maar reken maar dat ik hem toch wel mis!:wink:

Hoe zit/past de band?
Kun je hem ondanks de beperkte mogelijkheid comfortabel instellen?

Hoop het. Op de stalen band (vind ik) het mooiste.:slight_smile:

1 like

Blijft mooi! Veel plezier ermee en geniet ervan. :grinning:

1 like

Ging redelijk vlot eigenlijk Niels, slechts één schakel ertussenuit gehaald. Ik heb ook meteen zo’n tooltje meebesteld om de pinnetjes uit de zijkant van de band te duwen, gaat perfect daarmee en is bruikbaar voor m’n andere Seiko’s.

Gaaf, ik van de week deze

5 likes

Mooie aanwinst gefeliciteerd .

1 like

Mooie logie👌🏻

1 like

Is dit ook de SARB of is dit de grotere broer SARX, ik kan ze moeilijk uit elkaar houden zo met die close-up foto’s.
Jij ook proficiat in ieder geval.

Proficiat! Echt heel mooi! Veel draagplezier.

1 like

Proficiat!

Ik zie bij Seiya bij sommige sarb en sarx modellen een max wrist size van 18,5 cm staan… Luistert dat erg nauw?

gr, HJR

1 like

Sarb035

1 like

2 likes

Een heerlijk horloge. Gefeliciteerd met de aanschaf .

Ik heb sluiting aangepast met een Oriënt sluiting met 3 verstelgaatjes in plaats van 2.

4 likes

Mijn pols is 17,5cm en ik heb één schakeltje eruit moeten halen en ik draag hem redelijk losjes rond de pols, zo, dat ie niet kan ronddraaien. Maar hij mag in ieder geval niet plakken.
Dus ik denk dat ie met alle schakels los rond een pols van 18,5cm zit.

1 like

Om & nabij 18cm.

Ik vind de maat geweldig.
Hij zou niet groter moeten zijn vind ik.
Juist die bescheiden maat is 1 van de charme’s…

Zou je in dat nieuwe model vallen…die is 40mm? & stukje duurder…maar die Sarb is juist leuk zoals hij is…

Ga je inderdaad naar de 19cm…:roll_eyes:

1 like