NA: Seiko SARX017 - eerste mechanische horloge

Jawel, mijn eerste mechanische horloge is een feit. Het is de Seiko SARX017 geworden, gekocht tijdens mijn bezoek aan Parijs afgelopen weekend in de Seiko Store.

Een verrassende keuze, want ik was eigenlijk op zoek naar een ander type klok, zoals in dit topic al aangegeven: Voorstellen (en mening gevraagd)

Uiteindelijk zat @wander026 er dus nog heel dichtbij :slight_smile:

De SARW019 was een van de grote kanshebbers. Na het zien en passen van div. horloges werd me duidelijk hoe belangrijk het is (iig voor mij als relatieve leek) om een horloge in het echt te zien en passen. Uiteindelijk vond ik de band van de SARW019 niet zo fraai en was de plaat wat druk. Maar belangrijker nog, de uiteindelijke SARX017 vond ik in het echt gewoon een ontzettend mooi afgewerkt horloge. Plaatjes doen een klok niet altijd eer aan.

Een bijkomend voordeel is dat ik 30% korting kreeg op het horloge. Er waren er meerdere in de aanbieding.

Het horloge loopt vrij strak, de rode secondewijzer en geribbelde wijzerplaat maken van dit nette horloge toch iets bijzonders en de band zit aangenaam en oogt sjiek. Zit met zijn 40mm goed om mijn ietwat smalle pols en loopt nauwkeurig: ca +60 sec in 5 dagen. Ik kan het horloge iedereen aanraden en ben erg blij met deze aankoop.

Plaatje om mijn pols, achtergrond is de Notre Dame

Achterkantje.

16 likes

Nog wat plaatjes van internet. Vond het nog vrij mager qua foto’s!

9 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Een fraai staaltje mechaniek om de pols!!
Veel draag-plezier.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

da’s een mooie. Geniet ervan. De plaat reminds me aan een omega AT!

1 like

Hij is mooi. Ben er zelf ook ongelofelijk blij mee.
Je hebt gelijk. Deze moet je in real life zien. Kwalitatief hoogstaand.
Ga je heel veel plezier van hebben! Goede keus! :grin:

1 like

Goede keuze, heb 'm zelf ook :sunglasses:
Naast een mooie plaat (AT like) een fijne comfortabele leren band.
Ga je veel plezier aan beleven😊

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ook wel grappig dat de Italiaan die bij de Seiko store werkte ons een restaurant aanraadde, waar we ook echt zijn gaan eten. Tien minuten later komt hij zef aanlopen en zat 'ie de hele avond naast me…

Bestellen jullie eigenlijk vaak op basis van alleen een plaatje?

@ChrisWinter: dit is al de 2e keer dat je dit zegt en ik vrees dat je gelijk gaat krijgen hahaha

Geweldig mooie Seiko, veel draagplezier.

1 like

Dat is een hele mooie Seiko :thumbsup:

1 like

Gefeliciteerd! Mooi ding en 30% korting is ook best fijn!
Geniet ervan!

1 like

Zeg jij alles 2 keer?
Zeg jij alles 2 keer?

:innocent:
:innocent:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Gelukkig, dan ben ik / zijn wij niet verslaafd (aan horloges).

Gefeliciteerd, mooi hoor!