NA - Seiko SBBN031 (MM Tuna) + Bijzondere ontmoeting

Hallo allemaal!

Je kent het, je spreekt met iemand af om een horloge op te halen. Afgesproken op een voor ons beide onbekende plek met forumlid @Atemporal. Omdat het om een vrij groot bedrag ging hadden we van te voren afgesproken een gedeelte cash te doen en de rest via een betaalverzoek (Tikkie).

Onder het genot van een bak koffie bij de Starbucks zaten we gezellig aan een tafel. Tuna bekeken en gepast. Alles zag er tip top uit. Telefoons erbij gepakt voor de betaling. Ik moest mijn ABN amro edentifier gebruiken omdat het om een vrij hoog bedrag ging. Oeps… die had ik natuurlijk niet bij mij. Ooh maakt niet zei Lars. Volgens Google is er in nog geen kilometer afstand een pinautomaat. Ik mijn daglimitiet verhoogd en hop, samen op weg naar een pinautomaat.

Bij aankomst stond er inderdaad een pinautomaat. Eenmaal dichtbij zag ik ineens ‘NOPE, STORING, DOEI’ (daar kwam het op neer) staan op het scherm. Crap, en nu? Ooh daar is een Jumbo, die hebben vast een pinautomaat. Ja hoor, en hij deed het nog ook. Pas erin, ‘helaas er is een storing onstaan’. FUCK… jaaa, oké, volgens Google is er op 10 minuten afstand nog een pinautomaat en toevallig ook een van ABN amro. Hop, weer samen die kant op. Op mijn verzoek toch even mijn rijbewijs afgegeven aan hem om te laten zien dat ik goede bedoelingen heb en dat ik niet zomaar weg zou rijden. Had immers het horloge ook al om.

Na 10 minuten rijden kwamen we aan bij de ABN amro, nja dat dachten we. Er stond een bord met ‘ABN AMRO, OPENING SOON’. We konden er beide erg hard om lachen. Op mijn verzoek een betaalverzoek (tikkie) laten verzenden met een kleiner bedrag (€50). YES, dat werkt. Hop Lars nog maar ongeveer 15 te gaan en dan zijn we er. Na de 4e betaling had ik weer een edentifier nodig van ABN, %#^%@ ^##%%.

Toch maar even aan iemand gevraagd of er nog een pinautomaat in de buurt was. Ja heren, aan het einde van de straat links. Ook daar gaf hij natuurlijk weer aan dat er een storing was. Uiteindelijk op goede vertrouwen afgesproken dat ik het laatste gedeelte meteen overmaak als ik thuis zou komen (is inmiddels gedaan Lars, bedankt voor je geduld haha).

En nu een kleine review van mijn Tuna:

Heb het horloge net 2 uurtjes kunnen dragen. Ik wist van te voren dat hij redelijk groot zou zijn. Nadat ik op het forum foto’s zag van onze forumhelden @Sprinter en @anon50762135EV had ik zoiets van, dat gaat mij ook wel passen! Een diameter van ongeveer 47MM, geen lugs, dat moet vast lukken en inderdaad, hij zit zo lekker! Hij is natuurlijk wel groot, maar ik vind het er mannelijk en badass uitzien. Als liefhebber van Seiko divers moest ik natuurlijk ooit een keer een Marinemaster proberen.

Complete set (omdoos, doos, tags, extra schakels, boekjes, garantiekaart):

Als ik ooit in Japan ben kan ik blijkbaar helemaal gratis en voor noppes mijn batterij laten vervangen:

De SBBN031 heeft een zwarte datumvenster wat ik persoonlijk erg fijn vind:

Engels & Kanji dagaanduiding:

Wirstshots:

De sluiting heeft erg gave optie. Heb dit nooit eerder gehad op een horloge. Door de sluiting open te maken en de andere kant op te duwen kan je het bandje ‘langer’ maken en eventueel na het sluiten weer terugduwen naar gewenst formaat. Dit is erg handig als je bv gaat duiken. Ideaal voor over een wetsuit. Maar ook handig in de zomer als je polsen een beetje opzwellen. Dan hoef je niet telkens het bandje aan te passen of je horloge af te doen:

En natuurlijk een foto van de Seiko lume:

Conclusie: Erg tof horloge met een aantal mooie specificaties die ik nog niet benoemd heb. Met als voorbeeld de Diashield coating. Schijnt dat je horloge daardoor minder snel krast. Ben een ervaring rijker en ik denk dat Lars dat met mij deelt haha.

Bedankt voor het lezen freaks en nog een fijne avond verder.

69 likes

Leuk en herkenbaar verhaal! Geniet ervan. Wat een topper :sunglasses:

1 like

Gaaf Adil! Die past je inderdaad goed :ok_hand:

1 like

Goed bezig. Wel nog even wat aan je betrouwbare uitstraling doen. Mij laten ze in dergelijke gevallen, gewoon altijd naar huis gaan om het daar rustig over te boeken. :joy:

5 likes

Leuk verhaal, prachtig horloge en heel veel plezier ermee!

1 like

Dat gaat lastig met zo een uiterlijk net als die van mij. Haha nee Lars en ik hebben beide slechte ervaringen gehad mbt verkopen. Met name dankzij Marktplaats. We wilden dit beide het liefst meteen oplossen.

2 likes

Je had op de Rikketik toch al eentje gepast van Eduardo? Was inderdaad een prima formaatje en een erg mooi horloge. :+1: Bijzondere aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Gave aanwinst. Geniet ervan!

1 like

Ah, die was ik alweer bijna vergeten. Onze Italiaanse hosselaar.

Very-friendly-old-Italian-man

3 likes

Tof Adil!

Tunas zijn altijd gaaf!

3 likes

afbeelding

2 likes

Cool dan :joy:

2 likes

Wel een forse jongen, maar heel erg gaaf! Enjoy! :slight_smile:

Mooi tafelkleedje ook trouwens… Die heeft je vrouw uitgezocht hoop ik? :stuck_out_tongue:

1 like

Ik wist het eigenlijk voordat ik hem verkocht, maar ik heb er wel al een beetje spijt van…

2 likes

Who else!? :crazy_face:

1 like

Ik dacht dat het een kleurplaat van de kleine was.

1 like

Mijn beste,

Een opwindend verhaal, schitterende foto’s en een grandioos horloge!!
Wat wil een mens nog meer??
Dit horloge dragen natuurlijk!!
Batossai, ik wens je er derhalve een bevallige tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gave nieuwe aanwinst. Heb je eindelijk je marine master :+1::+1:. Tuna’s rock :metal:.

1 like

Wat een topper, van harte met je Tuna :star_struck:

1 like

Thanks! Heb eerder een baby Tuna gehad. Ook prima en was zelfs een tik groter.

1 like