Tsja,
Dit forum doet toch dingen met je wat je stiekem wel wil, maar rationeel moet laten.
Concreet: weer een nieuw horloge kopen. En het is gebeurd.
Wel wat zaken in het blauw ‘moeten’ zetten van mezelf om 1) plaats te maken op de horlogestandaard en 2) om de doorselectie te financieren.
Kost het dan de wereld? Nee, een heel bescheiden prijs. Getriggerd door Review: Seiko SBTM323 - Lekker Clean waarin deze cleane serie voorbij kwam.
Toch is het deze niet geworden. Ik vind ze net even ‘te’ clean. Ik miste iets onder op de wijzerplaat. Noem het mijn mankement . Door de tekst ‘master-piece’ is aan dat vinkje bij mij in ieder geval weer voldaan
Welk feest is het dan geworden? Een Seiko sbtm316. Limited edition nog wel (die term haalt de trekker nog sneller over) solar powerd horloge.
Wat reclamebabbels:
Dit exclusieve Seiko Master-piece Limited Edition horloge is een echte blikvanger voor horlogeliefhebbers en fans van innovatieve designs. Met zijn 40 mm stalen kast en canvas band combineert dit horloge stijl, functionaliteit en duurzaamheid.
De zwarte wijzerplaat met militair patroon textuur en goudkleurige indexen geeft het horloge een luxe en unieke uitstraling. De gouden skeleton wijzers met witte Lume en de gele/bliksemvormige secondewijzer (in de vorm van het Master-piece logo) voegen een speelse en exclusieve touch toe.
Het horloge wordt aangedreven door een zonne-energie uurwerk (7B-92) en beschikt over een automatische perpetuele kalender tot 2099. Andere functies zijn onder meer:
- World Time
- 100 meter waterdichtheid
- Super anti-reflectie coating aan de binnenkant van het saffierglas (zoals bij Grand Seiko horloges)
De Seiko zwarte DLC-coating op de kast en de canvas band (gemaakt van hetzelfde materiaal als Master-piece rugzakken) maken dit horloge extra bijzonder. De band is 8 mm dik en draagt comfortabel, terwijl de DLC-gecoate Seiko gesp nog voorzien is van beschermend plastic.
Specificaties:
- Kast: 40 mm staal met zwarte DLC-coating
- Band: Canvas band (22 mm lugs)
- Wijzerplaat: Zwart met militair patroon en goudkleurige indexen
- Accenten: Gouden skeleton handjes, gele/bliksemvormige secondewijzer
- Lume: Op wijzers
- Uurwerk: Zonne-energie 7B-92
- Bijzonderheden: Automatische perpetuele kalender, antikras saffierglas, super anti-reflectie coating, world time, 100 meter waterdicht
- Limited Edition: Master-piece Limited Edition
- Inclusief: Originele canvas band
- gewicht: 57 gram. Oftewel: niks
Natuurlijk ook wat foto’s
Bedankt voor het lezen en vast en zeker tot de volgende NA