NA Seiko Scuba Barbie Style

Twee jaar terug kocht ik mijn eerste horloge met een uitgesproken kleur wijzerplaat, de Squale Onda Rosa.

Dit horloge met veel plezier gedragen totdat het slachtoffer werd van het nooit eindigende worsteling van nieuwe aankopen en de collectie binnen de perken houden. Exit Onda Rosa dus.

Nu begon het toch weer te knagen. Al dan niet gestimuleerd door de Barbie film commotie (hate it/love it).

Googelend op roze wijzerplaten kwam ik een Seiko Scuba (SBBC039) uit 1994 tegen.

Een Quartz duiker met een paars/roze Mother of Pearl achtige wijzerplaat. Het aantal foto’s online is beperkt en het aanbod online is nog beperkter. De keuze was een compleet horloge dat goed gebruikt was uit Azië, of head only in goede staat uit de EU.

Het werd het laatste. Bij ontvangst (3 dagen na bestelling :+1:) bleek dat dit wel een kleine uitdaging oplevert aangezien de lugs 17mm blijken te zijn :face_with_raised_eyebrow:.

Toch het meegeleverde 17mm brede leren bandje verwisseld voor een 18mm nato.

De dial gaat heen en weer tussen rozig en paarsig/lila. :star_struck: het echte MOP effect zie ik niet zo sterk als bij de blauwe versie die ik op foto’s zag. Maar het is een fijn effect.

Nu op zoek naar passende bandjes.

Online kwam ik dit kleuren advies tegen….
image

31 likes

Tof ding! :ok_hand:

1 like

Een leuk " weer eens wat anders " horloge! Veel plezier ermee.

2 likes

je “Ken” het hebben :grin:

9 likes

Knallend! Staat je goed.

1 like

Verrassende Seiko. Zeker een leuke vervanging van de Onda. Benieuwd naar je banden keuze. Gefeliciteerd in elk geval

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een vrolijke aanwinst hoor!!
Ik wens je er een sprankelende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wauw.

@Beavis heeft uit dezelfde serie een wijzerplaat in een mod gebruikt.

1 like

Ik durf dit soort gewaagde kleuren niet te dragen. Topio :ok_hand:.

2 likes

Dank voor de reacties!

Denk dat ik eerst veilig bij nylon blijf.
Misschien zelfs 16mm…

1 like

Even opgezocht… ja die blauwe plaat bedoelde ik. Daar zie je het effect erg sterk.

Supertof ding, gefeliciteerd!

Ik vind hem mooi :ok_hand:

Wit zou ook nog kunnen!

2 likes

Gefeliciteerd met deze leuke vrolijke Seiko duiker en veel plezier er mee gewenst!

1 like

:rofl:

Meest veilige…. 18 mm en dan 2x 0,5 mm wegsnijden.

Bruine variant :thinking:

1 like

Eerst maar eens een oud bandje mishandelen… iets teveel weg gesneden. Maar voor nu prima.

1 like

Een vrolijke zomerse aanwinst :+1:

1 like

Leuk ding! Gefeliciteerd!:partying_face:

Prachtig, de 90s-vibe is onmiskenbaar! Ik zou lekker wat VAPORWAVE aanzetten en een flesje Crystal Pepsi uit de kelder halen :wheel_of_dharma:

1 like