NA; Seiko Shogun SBDC007

Ik heb de afgelopen dagen, in afwachting van, voldoende tijd gehad om na te denken waarom ik dit horloge eigenlijk heb besteld. Feitelijk zijn er meerdere goede redenen. Ten eerste wou ik een waterdicht mechanisch horloge met goede lume en dan zit je bij Seiko altijd goed. Daarnaast kijk ik al een hele tijd naar dit horloge omdat ik het gewoon een hele mooi klok vind. Titanium, niet te klein, matte wijzerplaat en bezel, gave kast vorm en een hele toffe wijzerplaat met mooie wijzers. Plaatje dus;

Na enig nadenken en wat bruikbare tips van forumleden heb ik afgelopen zondag nog een nieuwe (NOS) SBDC007 weten te bemachtigen in Duitsland. Ten opzichte van de 029 (opvolger 007) moest ik een kleine meerprijs betalen maar dat leek het mij wel waard. Ik vind de tekst op de wijzerplaat net even iets gezelliger (verder naar het schijnt weinig verschil!) en ik heb ook een SKX007 dus hoef ik alleen andere letters te onthoudenšŸ¤—ā€¦ Vanochtend kwam de 007 binnen in een puike omdoos en daarin zat dit;

Korte eerste indruk; Mooi ding! Ook in het echt een mooie kastvorm. Mooie kleur ook dit titanium, zit een beetje tussen staal en titanium in. Iets minder tool achtig dan ik dacht, heeft zelf een een heel klein beetje bling maar dat is helemaal prima. De bezel vertanding en vorm is briljant. Bij weinig (geen?) horloges mooier gezien.

Ah!.. De alignment tussen plaat, minutenring en bezel is ook perfect. Dat wil de laatste jaren (wat ik soms lees…) wel eens een probleem zijn bij Seiko. Erg fijne wijzers met inderdaad killer lume. Ik liep na een fotootje van buiten naar binnen en dan spat het echt van de plaat, erg gaaf! Fijn en goed aanvoelende kroon met S op 3 uur waar Seiko voor duikers meestal gebruikt maakt van een kroon op 4. Tevens een puike en duidelijke datum op 3, deze is goed afleesbaar en ik zou niet weten of een zwarte datumschijf nou werkelijk mooier zou zijn…

Wat valt tegen; Eigenlijk alleen de duikverlenging. Deze is voor mij slecht te bedienen en zit vreemd genoeg aan de buitenkant van de simpele maar prima werkende sluiting. Deze verlenging gebruik ik overigens nooit, dus het zal…

Ik zal de SBDC007 de komende weken waarschijnlijk vaak dragen. Mocht het heel goed bevallen of mocht ik tegen maffe dingen aanlopen dan meld ik me.

Nog wat foto’s waarvan een paar stiekem gejat omdat andere mensen dat veel beter kunnen;

Deze foto zorgde o.a. voor mijn gezonde interesse;

En om de pols;

Bedankt voor het kijken! Geef je commentaar en een mooie tijd!!

32 likes

Prachtige klok! Heel stijlvol.

1 like

Cognitieve Dissonantie :stuck_out_tongue:

1 like

Mooi horloge! Kan je niet fout mee gaan. Geniet ervan :slight_smile:

1 like

om te kwijlen. heerlijk klokkie

1 like

Vreselijk mooi horloge! Zelf ben ik niet zo’n liefhebber van titanium maar deze kleur is wel erg mooi.
Heel veel plezier er mee!

1 like

SBDC007 :wink: Mooie klok verdient een juiste naam

1 like

Scherp! Bedankt!!, direct aangepastšŸ˜…

Mooi horloge hoor! Zo een hoop ik ooit ook nog eens te bezitten :slight_smile:

1 like

Prachtig…van harte met deze beauty! :thumbsup:

(heb 'm zelf ook in het vizier…)

1 like

mooie klok hoor, geniet ervan!

1 like

Lekker bezig!

Topper in de ā€˜duikers onder de 1000 euro’ categorie.

Top 3 positie sowieso en misschien wel de winnaar.

2 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een magnifieke verworvenheid!!
Proficiat dan ook met deze prachtige aanwinst!!
Ik wens je er veel plezier mee. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Fraai, heel fraai!

1 like

Die zou ik ook wel willen hebben, super !!

1 like

Hele mooie aanwinst gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Geweldig mooi ding! Voor mij de mooiste seiko duiker die er is. Al komt mijn mening alleen van plaatjes, heb hem nog niet in het echt gezien namelijk. Maar op de plaatjes afgaand prefereer ik deze boven de MM. Gefeliciteerd ermee. :thumbsup:

1 like

Nijs! Goede pics ook! Veel plezier ermee :punch:

1 like

Ouch, :worried:

Die mis ik toch wel hoor en Tita houdt mij tegen.
Trouwens ik word geacht ā€œklaarā€ te zijn. :wink:

1 like

Klaar zijn we volgens mij nooit. :joy: Maar de MM is een geweldenaar en toch heb ik een voorkeur voor de Shogun. Nogmaals dit is puur afgaand op plaatjes aangezien ik ze geen van beiden irl heb gezien. Zou de zaak natuurlijk zomaar kunnen veranderen. :laughing:

2 likes