Heel gaaf… Sinds ik op het forum zit, heb ik meer interesse in Seiko gekregen. Specifiek dit model. hiervoor dacht ik; Er is alleen maar Rolex, Breitling enz. enz. maar als het enthousiasme over modellen in volledig andere prijscatogorieen heeft me enthousiast gemaakt. Tof hoor!
Dat heb ik ook. De mooiste Seiko’s zoals de SKX, Tuna en Shogun heb ik nooit in een winkel zien liggen. De Astron is ook wel prachtig, maar daar hangt een stevig prijskaartje aan.
Ik. ja ik heb hem, een 007
een SKX dan he…
echt een tool diver ( cheapoh!! ) klassieker
maar… of ik nu zelf zo’n duiker ben?..
ooit eens op wel - 15 geweest…
sindsdien nooooit meer gedaan
Grt.
Seiko is een mooi merk. Er zijn weinig Zwitserse merken die zo zelfstandig kunnen (willen?) werken als Seiko, en dat waardeer ik zeer. Daarnaast maakt Seiko horloges in vrijwel alle prijsklassen. Van de door jou genoemde merken heb ik in het verleden een aantal modellen gehad en ik moet zeggen dat ik met de Shogun niet minder blij ben, integendeel. Echt een heerlijk horloge.
Update 2; vannacht blijkbaar 2 seconden ingehaald. Na 48 uur totaal dus -3 sec. ruim binnen COSC dus.
Soms mag je blijkbaar een beetje mazzel hebben!
Altijd mooi die nachtelijke berichten!
Waar zit die dan??
Heiligeweg 14.
Ik ben er twee maal geweest. Leuke winkel.
Eens! Maximale korting zou trouwens 10% zijn volgens de dames daar.
Goeie tip, gaan we zeker binnenkort even langs, thnx!!
Voelt misschien eerst als een status-ding en pas dan ga je echt kijken naar wat je zelf mooi vindt. Het is bijna een levensles. Mijn favo zijn nog steeds de Rolex 116610 & 168000, maar daarna is er zoveel moois en veel binnen handbereik. Voor elk budget.
Ik begrijp wat je bedoeld. Uiteraard ben ook ik gevoelig voor marketing en het gevoel van “Pride of Ownership” wat de Zwitsers nou eenmaal erg goed over het voetlicht krijgen. Japanners krijgen dit niet of nauwelijks voor elkaar. Slechte advertenties en reclames, geen mooie websites waar het vakmanschap vanaf straalt en daarnaast een enorm assortiment met ook horloges in het lagere segment. Je weet wel; oh… Het is maar een Seiko (Citizen, Oriënt e.d.)
Daarnaast jok ik mezelf voor dat mijn smaak meer ontwikkeld is dan zeg; 10 jaar geleden. Uiteraard heb ik wel iets meer kennis dan toen maar mezelf kennende kan ik niet uitsluiten dat ik op een gegeven moment toch weer een keer een RLX, BRTL, OMG of IWC o.i.d. aanschaf…
Dus ik zou zeggen; GA ERVOOR! Van de door jou genoemde exemplaren gaat mijn voorkeur uit naar de 168000. Apart model met mooiere lugs, volgens mij een van de eerste in 904L, hoe kom je daarop?
Volgens mij niet ge-linked, zie bovenstaand!
168000, geproduceerd slechts 9 maanden in de periode dat ik ben geboren. We zijn even oud zeg maar Als ik een mooi compleet exemplaar voor een goede prijs tref is hij voor mij. En dan eentje uit '87.
Het is bijzonder hoe een smaak of gevoel kan veranderen. De Vostok’s onder weg uit Rusland geven me ook een gevoel van spanning. Dat maakt het leuk denk ik; er is zoveel en wachten op jouw nieuwe order maakt het elke keer speciaal.
Wel heel gaaf als je een nette uit je geboortejaar vind. Snel een greep uit het huidige aanbod. Volgens mij een redelijk nette uit Maastricht;
http://www.chrono24.nl/rolex/submariner-date-168000-transitional--id4897964.htm
Een heel bijzondere in Parijs; (zal wel duur zijn…)
http://www.chrono24.nl/rolex/submariner-comex--id3735687.htm
Mooie avond!
Chrono24 staar ik me gek op! Zeer zeer mooi die Comex. Ik ga gewoon de vraagprijs eens opvragen. Mooie avond ook
Ik heb lang getwijfeld tussen deze en de Certina DS Action en voor de laatste gekozen, misschien toch een vergissing.
Mwah, ze hebben allebei hun sterke punten dus een verkeerde keuze is er eigenlijk niet in deze.
Heel eerlijk, inderdaad.