NA - Seiko SJE093

Iedereen bedankt voor de likes en leuke reacties!

Een update op mijn zoektocht…

Ik lees veel over de materiaal soort bij de tropics en heb dan een beeld dat ik perse FKM zou willen hebben maar dan blijkt het in de praktijk toch allemaal wel weer wat genuanceerder te liggen. De ‘originele’ Tropics zijn net zo lang als die Seiko erbij levert dus dat levert me te weinig voordelen op, die vallen af.

De Wolbrooks, kom ik vaak op uit, maar officieel alleen 20mm (zou geen issue zijn) maar de dikke pushpins passen er zonder trucjes ook niet in. De alternatieve pushpins (Semi-Heavy 1.78mm / 1.1mm Spring Bar) zien er heel anders uit qua constructie dan de originele Seiko pushpins dus dat staat me echt tegen. Of het nu wel of niet gegrond is, ik ben gewoon bang met andere soort pushpins dat ik de kast ga beschadigen en dat wil ik niet. Een dunnere pushpin met eenzelfde constructie als de Seiko ben ik nog niet tegengekomen.

Ik neig daarom naar een 2 piece MN strap of Watch Steward die ik al enkele heb alleen die heeft maar beperkte set kleuren beschikbaar in 19mm.

Ik zoek nog ff door, best vermakkelijk tijd verdrijf :wink:

1 like

Wolbrook geworden:

6 likes

Prachtig horloge! Gefeliciteerd. Ik heb hetzelfde gevoel als jij met betrekking tot de SPB, ik vind de stap naar deze financieel nog even te groot. Dat gevoel zal op een gegeven moment hoop ik wel slijten. :wink:

1 like

Deze past perfect!!

1 like

Wat een prachtig horloge!
Heb het geluk dat ik er ook een heb kunnen bemachtigen :blush:.
Past de wolbrook strap goed? Hoe is het opgelost met de pushpins?
Alvast bedankt.
Mvg Bertjan

1 like

Bedankt voor de tip :ok_hand:t2:

1 like

Woolbrook past er echt meer dan prima op, helemaal niet zo strak ertussen als je wellicht verwacht.

Qua pushpins, ik heb bij STRP originele Seiko pushpins besteld, voor mij voelde dat toch een stuk beter dan aftermarket skinny fats. Verwacht echter niet dat je ze nog uit de band krijgt want die gaan er wel strak in :wink: dus bestel meteen extra setje :wink:

Voor mijn uitstapje naar een mesh had ik wel skinny fats besteld, maar niet via STRP, die kon ze toen in ieder geval niet leveren in 19mm. Maar check het zeker zelf even van te voren, Floris reageert snel en is super behulpzaam.

Verder ben ik persoonlijk voor de Wolbrook gegaan, omdat die wat minder lang is dan de Tropic en juist die lengte stoorde me aan de originele band.

Hou ons op de hoogte wat je gaat doen, met fotos :wink:

2 likes

Bedankt!
Heb inderdaad al contact met Floris.
Het gaat inderdaad om de lengte van de band.
Floris wees mij op Kaufmann die lengte is L - 115 / 80.
Zit de Wolbrook niet te strak in de kast? Beschadigd deze de kast niet?

Moet nog even geduld hebben. Vanaf 8 april :partying_face: pas om de pols :wink:
Mvg. Bertjan

1 like

Nee echt niet. Hier Joseph Bonnie. Is zelfde als Wolbrook. Is echt :ok_hand:

5 likes

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd!

Wauw! Fantastisch, bedankt!
Dit is heel waardevol.
Mvg. Bertjan

1 like

Mooi horloge en zeer mooie kastvorm.

Dat is het geworden🥳
Past perfect mooi soepel en nu weer opgeborgen voor m’n verjaardag.
Bedankt voor de tips :pray:t2:
Mvg. Bertjan

2 likes

Zeer leuk, veel plezier :wink:

En nu met een Diaboliqstraps, van Joe. Leuk contact via de email gehad en hij heeft precies gemaakt wat ik wilde:


12 likes

Staat hem erg goed! :ok_hand:

1 like

Geniet ervan :wink:

1 like

Gefeliciteerd :muscle:t3:!

1 like

Nice!

Heb hem zelf sinds kort op een nato van Crown & Buckle… ook lekker!

6 likes

:heart_eyes: