Wie maakt er nou een NA voor een SKX, iedereen en zijn moeder heeft dat ding!
Well…het is wel een klein beetje een speciale. Een van de twee of drie in Nederland, ik weet het niet zeker. Ik was eigenlijk weer aan het sparen voor een Squale voor de aanstaande zomer. En een collectie zonder Seiko voelt voor mij toch wat incompleet. Zomer in de bol + vakantiebeater = SKX over het algemeen.
De 007 en 009 heb ik weleens eerder in de collectie mogen verwelkomen, en deze zijn beiden weer na een tijdje vertrokken. Mister Limited had een broodje speciaal in de etalage, en het vlees is zwak…
Aanschouw de SKXA65K oftewel de Limited SKX air diver:
Ik heb weinig verstand van SKX mod-spul, maar juist de Sumo? wijzers in combinatie met lichtblauwe plaat en de 50/50 pepsi bezel vind ik geweldig fris ogen. Eigenlijk is het een bij elkaar geraapt zooitje van losse onderdelen, en helemaal met de datumpuist is het een aparte verschijning. En juist dat vind ik zo leuk aan deze. Het is en blijft een SKX, dus de rammelband die ging er heel snel van af.
Oke, laat ik maar eerlijk zijn. Dit hele NA topic is bullshit, ik heb gewoon een vraag over dit horloge en wilde wat plaatjes op het forum knallen. Het gaat mij hier om:
Wat zijn Air Diver’s? Ik heb een draadje op WUS gelezen dat dit te maken zou hebben met een bepaalde ISO certificering. Maar hoe zit dat eigenlijk? Want de “gewone” Seiko SKX divers zijn in mijn beleving precies hetzelfde gebouwd en getest. Kan iemand dit verhelderen?
Ja zoiets had ik ook gelezen. Maar er zijn bijvoorbeeld ook SRP modellen die Air Divers zijn, en andere SRP’s niet. Ik vraag ma af waarom dat is. Bij grote dieptes moet je inderdaad met andere gassen duiken, en is het handig dat er een heliumventiel op het horloge zit.
ISO-rated watches of 200 m or deeper (higher number) are labeled “SCUBA” on watches intended for the Japanese market. US-market (and possibly the European) watches with the same ISO-rating of 200 m or deeper are labeled “DIVER’S”. On the caseback:
Air = 1. no built-in accommodation for He penetration; 2. Able to sustain pressures normally encountered during compressed atmospheric air dives.
Scuba = able to withstand pressures normally encountered during mixed-gas dives; does not speak to He accommodation.
Diver’s = ISO rated
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom het op de ene Seiko wel staat, en de andere niet
Vet hoor!
Deze kleuren zie je absoluut niet vaak, en daarom blijf ik er wel naar kijken.
Wellicht dat het ook helpt dat de foto’s gewoon superstrak zijn, maar toch
Hij is vet!