Ja echt, een SKX007. Toch een beetje de basis van iedere horlogecollectie.
Een aantal jaar geleden ben ik hier lid geworden. Ik wilde namelijk een Omega PO of Goodplanet. Het is toen de PO met oranje cijfers geworden.
Al tijdens de eerste maanden van mijn lidmaatschap kwam ik er achter dat er een grote schare fans van Seiko hier actief zijn. Nu wist ik dat Seiko een goed merk was, maar dat je zonder SKX er niet bij hoort, was nieuw voor me.
Het is dus de basis van menig collectie.
Mn collectie bestond al uit een Citizen titanium ecodrive, Jacques LeMans chrono, Invicta diver, 2 plakmerk chrono’s en een Planet Ocean.
Daar is de HFLE17 bijgekomen en nu dus de SKX007!
Vooral door de mods van @HanDavinci is het model me steeds meer gaan intrigeren. En afgelopen zondag in de winkel maar eens een omgedaan met de rammelband. 42mm maar oogt iets kleiner. Eigenlijk best mooi.
Het kriebelt.
Wat denk je, maandag avond blauwe gedeelte. Daar staat er 1, eigenlijk nog nieuw. Maar wel met de 3D oyster band. @Flip pb gestuurd ‘savonds laat en de volgende dag waren we al rond.
Geld overgemaakt en en track&trace zat al in de inbox.
Helemaal top.
Aangezien ik nog geen gereedschap heb om de Oyster band korter te maken maar even met wat andere bandjes geëxperimenteerd.
Bij Mn HFLE17 zaten 2 Ko bandjes en een NATO en een kurken band. Ook 22mm, dus daar gaan we.
Hee, die batman bezel insert, denk je dat die op mijn SKX171 zou passen? Ik bedoel de SKX van @anon50762135EV waarvan iedereen weet waar hij heen zal gaan?
Witte plaat zou ik niet snel doen
Maar die blauwe wel. En dan idd zo’n bezel insert of met witte cijfers. Zoals je eerder postte. Als die maar rustiger is als het origineel.
Maar ik zou de chapter ring wel origineel laten. Vind de metalen te veel kloon van veel andere duikers worden.
I agree. Ik heb ook veel Sub hommages gebouwd, maar dan met mijn eigen twist eraan. De regel was een beetje; bij een sloped keramische insert kan een aluminium chapter ring, bij een vlakke insert houden we de standaard chapter ring.