NA: Seiko SKX171

Deze week binnen, met double dome er al op, met dank aan Rob. Note to self: geen blauwe AR meer doen, maar voor de rest erg gaaf. De meesten slopen er meteen de bezel af, zo lijkt het wel, maar persoonlijk vind ik dit horloge zo veel spannender dan een 007.

19 likes

Altijd heerlijk een NA, geniet ervan!

1 like

Top! Veel plezier met je nieuwe aanwinst :+1:

1 like

Heel gaaf!

1 like
1 like

Mijn beste,

Chapeau!! Ziet er goed uit!!
Veel draag-plezier dan ook met deze robuuste tijdwaarnemer!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gaaf ding hoor. Toch wel heel leuk zo’n metalen bezel zonder inlay.

1 like

waarom geen blauwe AR ?

1 like

Het zou volgens mij anti-spiegel moeten zijn, maar mijn versie lijkt wel advanced-spiegel. Daarnaast: als ik een blauwe (zweem in mijn) wijzerplaat wil, dan koop ik liever gewoon meteen een blauwe wijzerplaat. De blauwe gloed doet wmb afbreuk aan het zwart/antraciet van de wijzerplaat.

2 likes

Blijf hem cool vinden om af en toe hier op het forum te spotten. Heb zelf zijn voorganger de 7002-7020 gehad. Maar kon er niet aan wennen. Wel mooie dial!

1 like

Prachtige wijzerplaat!
Maar die bezel … brrr

1 like

Gefeliciteerd! Je ziet 'm inderdaad niet zo vaak met deze bezel, die ik overigens best cool vind. Net als de wijzerplaat met de opgelegde indexen.

1 like

Tsja, zelfbeheersing blijft een ding. Nog eentje binnen, via de baai deze keer… :scream:

Hier is ook goed het verschil te zien tussen het originele glas en blauwe AR.

3 likes

Haha, jij bent 1 vd weinige personen op onze planeet met 2x een skx171😂

2 likes

Ebay, beetje bieden voor de lol, terwijl de eerste nog onderweg was… :sweat_smile:

Ook nog een SKX007 trouwens, maar die haalt ‘t niet bij deze twee…

2 likes

Omdat ik er toch twee heb, maar ‘s ‘n experimentje met die met saffier: de bezel vervangen door een coin edge:

Goeie combi, maar even zo laten, op de tropic.

En flat vent weer terug naar de originele:

Nu nog een nieuwe insert verzinnen (tips welkom) voor de SKX007-mod waar die coin edge op zat, en we zijn weer rond:

1 like

De coin edge die je daar hebt op het horloge met de Willard achtige wijzerplaat, en deze coin edge voor bij de 171 plaat:

De 171 bezel zou ik als sleutelhanger gebruiken :flushed:

2 likes

Ik had de coin edge eerst op die Willard-stijl plaat (Dagaz AMA Diver), maar ik vind ‘m te ‘verfijnd’ in combi met het bolle glas en die wat dikkere Dagaz Dagger wijzers.
Voor een coin edge zou ik glas en wijzers (iets als 62MAS) willen vervangen, maar dat gaat me weer wat ver, dus wil eigenlijk kijken of ik er ook kom met een wat stoerdere insert, en andere uitstraling.
Die coin edge van jouw foto gaat zeker wel op mijn shortlist, vind ‘m mooi!

1 like

Kan ik me voorstellen, misschien is een originele SKX bezel al beter bij de Willard. De 171 met PO bezel vind ik iig een supercombo.

1 like

Mooie aanwinst! Maar eens wat betreft de blauwe AR

1 like