Zoals iedereen hier zit ik altijd internet af te struinen naar horloges. Zo kwam ik een paar maanden geleden een review tegen van een modder die vertelde hoe Seiko de SKX toentertijd had moeten uitbrengen. Dit was een SKX007, maar dan met een SKX171 wijzerplaat. Uiteraard had die hem gelijk even een upgrade gegeven door het een cointreau edge bezel te geven, een keramische bezel insert en saffierglas. Het was echt daadwerkelijk een plaatje om te zien!
Ik ging gelijk kijken naar een SKX171 of de wijzerplaat, want aan een 007 kun je nog wel komen. Ook vroeg ik me af of ik dan echt zou gaan modden? Zo gek als het altijd gaat, vlogen ineens de plaatjes van een gemodde SKX171 voorbij op social media en internet (eigenlijk heel eng als je bedenkt hoe algoritmes werken haha).
Een paar dagen geleden zat ik een beetje het blauwe gedeelte af te struinen en ik zag ineens een SKX171 te koop staan van @Royce. Nogmaals, het stond te koop en NIET te ruil!!!
Maar, zo eigenwijs als ik was, wilde ik het toch proberen, want ik had op dat moment mijn Seiko Monster te koop of te ruil staan. Ondanks dat zijn 171 alleen te koop stond kreeg ik een positieve PB terug. Zo hebben we wat heen en weer berichten gestuurd en vandaag zat ik bij hem aan de tafel, zodat we de ruil live konden doen, beide de horloges konden inspecteren en hoe kan het ook anders… nog meer kletsen over horloges
In de tussentijd had ik me ook wat meer verdiept in het modden, waarbij @ElderRuwy mij heel mooi op weg heeft geholpen, waarvoor heel veel dank!
Het plan is dus om de 171 te gaan modden en Royce had al een paar mooie voorbeelden liggen. Nu ik thuis ben heb ik uitvoerig de 171 bekeken en ik moet bekennen dat ik de originele bezel ook zeker niet onaardig vind en stiekem best leuk! Dus dit wordt interessant… wat ga ik er mee doen???
Anyway, een NA is niet compleet zonder foto’s, dus bij deze:
Hoe langer ik er naar kijk, des te leuker ik het ook ga vinden. Zelfs vriendin-lief valt het op dat deze anders is terwijl ze normaal gesproken alle horloges hetzelfde vindt… hoe kan dat? Ik laat het nog even zo, voordat ik alle spullen ga bestellen. Ik heb in ieder geval een extra bezel er bij gekregen, zodat ik daar eerst eens mee kan spelen.
Dankjewel! Mooie mods! De bracelet van de laatste drie foto’s is ook erg mooi! Toch maar weer een bracelet er bij? Tot nu toe wil ik het op een Uncle Seiko Waffle strap zetten. Heb al een standaard Waffle strap thuis liggen, maar zit te overdenken om de curve te bestellen… maar nu ik ze op bracelet zie
Ik zie dat je een Kanji day wheel hebt. Is dit een JDM versie of heb je die er zelf op gezet? Dit lijkt mij zelf namelijk ook wel leuk, alleen om dat te vervangen gaat me net even iets te ver, in de zin dat ik dat nog niet aandurf.
Mooi dat mijn hele verhaal jou verder heeft geholpen. En jouw 171 is gewoon tof, met of zonder mods dus lekker van genieten en wanneer je iets anders wil lekker de band en bezel vervangen, dan is het zo weer een totaal ander horloge.
Eerlijk gezegd vind ik de 171 veel toffer dan de 007/009 (terwijl ik zelf de 009 heb) Die bezel
van de 171 is geweldig en maakt het horloge. Anders is het weer een beetje van het zelfde, een Seiko duiker met een standaard bezel. Maar ja, smaken verschillen. Succes met het midden
Haha ja wie weet. Ringetjes, glaasje en uiteraard het gereedschap heb ik vandaag direct besteld. De bezel en insert laat ik nog heel even in het midden. Eerst even genieten van de huidige bezel.
Hoe langer ik er naar kijk, des te leuker ik het ook ga vinden, terwijl ik het eerst lelijk vond, zoals de meeste mensen. Ik wilde dit horloge speciaal voor de 171 wijzerplaat en er dan een 007 van maken, maar ik denk dat ik regelmatig de bezels ga swappen.
Ze zeggen wel eens zonder geluk vaart niemand wel en jij hebt dat geluk gekregen.
Natuurlijk moet ik je feliciteren met je Seiko, zoals hij er nu uit ziet vind ik hem echt mooi.
Die originele bezel ziet er idd niet onaardig uit, maar zoals hij nu is zou ik zeggen houden zo . Maar ja, een keertje moet het er van komen om te gaan modden anders komt het er nooit van. En misschien vindt je hem met die andere bezel wel mooier, gewoon een kwestie van smaak.
Nu zat ik ook naar die band te kijken, ik vond dat altijd maar niets, dacht dat draagt niet lekker. Ben daar dus echt van terug gekomen, heb nu ook een horloge om met zo’n band en draagt echt wel lekker. Mooie wijzerplaat ook en zeker die lume, kan niet missen .
Het is je gegund Juko, wens je veel draagplezier met deze Seiko en laat het modden maar beginnen, benieuwt naar het eindresultaat
Dit is geen originele Seiko band. Het ziet er wel leuk uit maar deze is echt kei hard als het glaasje is vervangen zet ik de Uncle Seiko strap er onder.