NA: Seiko SLA017 + dagje watchshoppen in Wenen

TL/DR waarschuwing, wel met een hoop plaatjes :grin:


De Seiko SLA017 stond al een tijd in de bovenste regionen van mijn verlanglijst. En in december vorig jaar vond ik een mooi exemplaar op UhrForum. Na wat contact over en weer met de verkoper kwamen we tot een deal. En toen kwam de vraag opsturen of face-to-face overdracht. Het contact met de verkoper was erg leuk en omdat een retourtje Wenen maar een paar tientjes duurder was dan een verzekerde verzending besloot ik het horloge op te gaan halen in Wenen.

Vrijdag 17 januari was het zo ver. De heenvlucht was om 7:00 uur dus ik moest vroeg mijn bed uit, maar dat betekende wel dat ik nog een hele dag Wenen tot mijn beschikking had.

Om 9:30 uur afgesproken met de verkoper in het McCafé op het vliegveld. En dat verliep allemaal zoals gepland. Een kop koffie en wat horloge prietpraat verder was ik een SLA017 rijker en had ik me ook nog even aan de GMT Master van de verkoper kunnen verlekkeren.

Vooraf had ik me al enigszins verdiept in de in Wenen aanwezige horlogezaken. En dat zijn er veel! Waarom zo veel denk je wellicht? Elk gerenommeerd horlogemerk heeft er zijn eigen boetiek. Dat komt, begreep ik later, omdat Chinezen die een rondje Europa komen doen allemaal landen in Wenen. Dat is het vertrekpunt van hun rondreis en ze worden er op horloge gebied gelijk ondersteboven gehouden om ze zoveel mogelijk geld uit hun zakken te schudden.

De ervaring in alle boetieks en horlogezaken was bijzonder aangenaam. Je wordt er met open armen ontvangen. En ook als je aangeeft dat je graag alleen even wat rondkijkt is iedereen bijzonder dienstbaar. Klant is koning ervaar je hier op een manier zoals ik het nog niet eerder ervaren heb. Je mag alles passen, krijgt koffie met koekjes, en iedereen is bijzonder vriendelijk. Nu is Wenen sowieso al een mooie stad om eens te bezoeken met je meisje, maar ook alleen (of misschien wel juist alleen) is het er prima toefen.

Hieronder volgt een foto-verslag van de zaken die ik allemaal bezocht heb en wat ik daar allemaal gepast heb. De foto’s zijn met mijn mobiel gemaakt en niet altijd evengoed belicht, maar goed genoeg om jullie hier een beetje lekker te maken :wink:

De reis start bij The Watch Firm met in de etalage direct een paar mooie modellen inclusief een @HanDavinci special in het Rolex deel

Het eerste horloge wat ik hier gepast heb is een Omega DeVille Limited Edition ref. 5931.81.00. (999 stuks) Niet eerder gezien, bijzonder ding, vraagpijs 5000 euro. Snel af en door…

Hierna door naar de Omega boetiek. Wat een mooie zaak, met een museum met een aantal bijzonder stukken. En verder bijna alles op voorraad

Deze rosé gouden Seamaster was een schot in de roos. Wat een prachtig horloge is dit! Wordt dit meteen al het mooiste horloge van de dag?

Door naar Bucherer 1888, Rolex AD, eens kijken wat ze daar hebben

Hé stalen sportmodellen in de etalage, dat zie je niet vaak. Maaarrr ‘Exhibition only’ dus niet te koop helaas. Ze hebben er ook een aantal waanzinnige PP modellen liggen. Bezoekje meer dan waard!

De volgende stop is de RADO Boutique. Vind de vintage geïnspireerde modellen erg leuk, en met name degene met de sunburst dial. Dat lijkt met de prachtige sunburst dial van de SLA017 om mijn pols het thema te worden voor vandaag.

Bij Juwelier Wempe de ‘Petit Prince’ gepast. Ook een fantastisch horloge.Ook weer die blauwe sunburst dial, de eenvoud van het design, zou ik graag nog een keer aan de collectie toevoegen.

De inwendige mens even verzorgen met een burger, en door…

Naar de Bell & Ross boutique. Deze GMT (BR V2-93 GMT), een vintage geïnspireerd model, vind ik erg mooi. De subtiele datum tussen 4 en 5, de typografie van de nummers, de oranje GMT wijzer, de subtiele twee kleurige bezel, erg geslaagd!

Even in de etalage van de IWC Boutique gegluurd naar de Portofino’s, niemand te bekennen om me binnen te laten, dus door naar de volgende…

De Jaeger-LeCoultre Boutique. Ook hier weer de vintage geïnspireerde Polaris Memovox die mijn aandacht trok. Met de mooie draaibare inner bezel en alarm functie.

Chronothek, de @AmsterdamVintageWatches van Wenen. Mooie voorraad aan Rolex en ander vintage horloges. Hieronder een selectie uit de voorraad, met een paar chique Omega Seamasters, waaronder een 300, en een Polerouter waar ik @Mafkees nog even over aan de tand gevoeld heb. Snel doorlopen was zijn devies, dus maar gedaan…

Bij Hübner Uhrmachermeister nog even deze Maurice Lacroix gepast wat ik een erg mooi horloge vind. Ik zou alleen wel voor de blauwe variant gaan

Next stop: Breitling Boutique, waar de verkoper met bewondering mijn SLA017 gadesloeg en me vervolgens vertelde over zijn prive aankoop van een Grand Seiko en hoe hij onder de indruk was van de kwaliteit van dat horloge. De mooiste wat mij betreft was toch wel de stalen/rose gouden Navitimer B01 43 mm. Prachtige grijzen sunburst dial, en die gouden bezelring op de stalen kast heeft iets chiques maar is niet overdone.

Ik had het er nog even over met hem dat ik het zo zonde vind dat de ‘wings’ verdwenen zijn op de nieuwe Navitimers. En toen kwam achter uit het magazijn nog een NOS model waar ze nog op zaten.

En de overige Breitlings die ik gepast heb

De laatste shop waar ik nog wat gepast heb is Glashutte. Opnieuw hun vintage geïnspireerde duiker de Glashutte Original SeaQ, geinspireerd op hun Spezimatic Type RP TS 200. Een prachtige 39mm (de perfecte horlogemaat) duiker.

Nog even ‘langs’ de Brequet Boutique gelopen, want niet zo mijn ding.

En nog een paar ander zaken bezocht waar ik verder niets meer gepast heb. Om vervolgens mijn dagje Wenen af te sluiten met een echte Wiener Schnitzel, alvorens ik het vliegtuig terug nam om om 23:00 uur weer voldaan op Schiphol te landen.

Mochten jullie zelf een keer een dagje/weekendje Wenen willen doen dan heb ik alvast een lijstje voor jullie voorbereid met alle winkels waar je hart op kunt halen.

https://goo.gl/maps/A9t9yJ6ktFKezn9R9

141 likes

Ah, ben ik de eerste om een collega SLA017 fan te feliciteren! :+1::sunglasses:

3 likes

Leuk tripje zo. Veel plezier met je prachtige aanwinst.

1 like

:facepunch:

1 like

Leuk verslag en geweldige aanwinst!!!

1 like

Heel leuk verslag en een prachtige aanwinst !

1 like

Wat een mooie trip en fijne foto’s, dank daarvoor.

Valt allemaal in het niet bij de SLA017. Van harte met deze prachtige duiker!

3 likes

Mooi verslag en goede motivatie om eens naar Wenen te gaan. Je nieuwe horloge is een echte topper!

1 like

Mooie trip met schitterende horloges :star_struck:
En gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Proficiat met je SLA017, erg fraai!
En dank voor je mooie verslag met tips!

W.b. de Bell & Ross GMT, die heb ik gebruikt gekocht met stalen- en rubberband. Erg dun en licht en leuk om te dragen! De 41mm draagt prima, ook op smallere polsen. Leuk als volgende aanwinst dus :grin::+1:

4 likes

Ook van mij van harte met je nieuwe aanwinst!
Was het horloge in de blauwe zone, met extra case en mini duikboot geen optie geweest ?
Of had je toen al gekocht?
In ieder geval, top horloge !! Ik ben nog steeds zeer content met de mijne.

2 likes

Nogmaals gefeliciteerd!
Ik had het genoegen om hem gisteren in het echt te mogen zien! Heel mooi. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

En super leuke trip! Klinkt als het ultieme dagje weg voor een HF lid.

Heel veel plezier er mee!

1 like

Mooi verslag, van een mooie dag…:+1:

1 like

Geweldig!
Wat gaaf om dit zo te doen.
En van harte met de prachtige aanwinst.
Geniet er van.
Mvg. Bertjan

1 like

Die stalen H-link bracelet met PCL vind ik ook erg mooi. Één van de mooiere horloges die ik die dag gepast heb.

Volgende HF get-together in Wenen. Vliegtuig charteren en gaan! :airplane:

Toen had ik de mijne al gekocht. En eerlijk gezegd heb ik de premium voor de extra goodies er niet voor over.

4 likes

Super tof :ok_hand:

Leuke dag zo!!

1 like

Bedankt voor het delen. Die 39mm Glashütte is gaaf zeg :ok_hand: zonder datum zou gaver zijn

En de ML Aikon stond je ook goed. Ik ga de 39mm blue dial binnenkort weer eens passen!

1 like

Leuk verhaal!

1 like

Top! Mooi verhaal, mooiste duiker. :ok_hand:

1 like

Heel leuk verhaal. En waarom ook niet. Paar tientjes meer dan verzenden, zonder de risico’s van dien. Leuk :ok_hand:

Gefeliciteerd met je NA. Mooie Seiko :sunglasses:

2 likes