NA: Seiko SLQ015

Laatst heb ik dit horloge gekocht. Het is best een tof ding. In elk geval een bijzonder ding :smile:, ben er zelf nog niet helemaal uit.
De batterij zal wel vervangen moeten worden (EOL: de secondewijzer loopt in sprongen van 2) en hij mag eigenlijk wel een servicebeurt krijgen, wat mij betreft. Dat zal dan via Seiko Nederland gaan.
Is daar direct contact mee te leggen of moet dat via een Seiko dealer? Iemand tips?

33 likes

Dat is het zeker. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd! Ik zou gewoon een batterij laten verwisselen en professioneel laten polijsten.

1 like

Bijzonder horloge. Nooit eerder gezien. Plezier met deze exoot. Nieuwe batterij en niets aan doen. Als oudere ben ik ruimhartig voorstander van rimpels, vlekken en ander vertoon van vergankelijkheid.

3 likes

Speciale mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Prachtige, zeldzame aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Inderdaad bijzonder. Leuk om in je collectie te hebben. Gefeliciteerd.

1 like

Ik vond deze post, dat lijkt me een heel wat goedkopere optie. Bedankt voor het posten @Vlagger73

1 like

Dat ben jij ook Gerard. Ik weet niet wat je bezielt maar veel plezier ervan!

3 likes

:joy:

1 like

Dat gaat via een Seiko dealer.
Maar elke Seiko dealer kan de batterij vervangen.

1 like

Het schijnt niet zomaar een batterij te zijn, maar een ā€˜condensatorā€™ die oplaadt door een rotor.

Heel tof. @camarofrank had jij niet ook zoā€™n ding?

1 like

Heel bijzonder ja. Dacht eerst aan een ufo om je pols :sweat_smile:
Geniet er van en laat ons straks ook meegenieten met meer fotoā€™s

1 like

Gave aanwinst! :+1:

Horloge naar de AD brengen, die stuurt het op naar Seiko Nederland en die stuurt het weer door naar Japan, kosten 700-750 euro voor vervanging van de accu.

Ook kun je terecht bij Chronoglide maar wat hier de kosten zijn weet ik niet.

2 likes

Bijzondere Seiko is dit. Heel gaaf ding. Zoals al vaker hier aangehaald zou ik ergens de capacitor laten vervangen en even kijken of ie dan goed blijft lopen. Zal vast wel ergens een adres zijn die dit voor niet al te veel geld kan doen. Bij ā€˜normaleā€™ kinetics is dit een fluitje van een cent en heb ik het meermaals zelf gedaan. Bij dit model schijnt de capacitor wat verder weggewerkt heb ik me eens laten vertellenā€¦

Edit: kan ook zijn dat er gewoon nog een goede (vervangen) capacitor is zit??? Dat als je ā€˜m een paar dagen draagt, dat ie dan weer vanzelf uit de EOL gaat??

1 like

Gefeliciteerd van zn broertje!! Een beurt voor de slq kun je via de seiko dealer of seiko boutique amsterdam regelen. Kost 700 incl opmaken vd kast en vv naar jspan.

3 likes

HĆ©, dat zou zomaar kunnen. Dat ga ik uitproberen.

Geniet ervan :wink:

1 like

Ola, deze moet naar de Dealer, zoals al hierboven genoemd,
gaat door naar Japan.
Houd rekening met wachttijd van meerdere weken.

Zeer zeker waard om hem een service te geven, klassiekertješŸ«¶
Veel plezier met haar, je gaat ze steeds leuker vinden for sure
:wink:

1 like