NA: Seiko SNE 437 (aangename verrassing...)

Bij nader inzien miste mijn beperkte collectie een zwarte duiker. Online kwam ik deze Seiko SNE 437 tegen en die vond ik direct mooi. Verder gekeken naar duikers bij andere merken, vooral Citizen spreekt mij op dit gebied altijd aan maar ik kon er geen vinden die ik mooier vond dan de 437. Dus de Seiko besteld.

Verzending vanuit het verre oosten gaat tegenwoordig vlot, besteld op dinsdag en gisteravond (donderdag) al binnen, toe maar. Snel doosje uitgepakt en een eerste inspectie gedaan. Bij quartz hoop je altijd dat de seconde wijzer precies de markering raakt en bij Seiko is de uitlijning van de bezel en minutenring vaak een zorgenkindje. Beide blijken gelukkig uitstekend voor elkaar.

Verder hoop en verwacht ik dat dit een betrekkelijk onverwoestbaar horloge zal blijken te zijn. Solarquartz, staal en 200M waterdicht moet daarvoor gaan zorgen. Duikers zijn daarnaast vrijwel altijd goed afleesbaar en omdat dit een Seiko is zal dat in het donker ook prima lukken.

Dit horloge is 43,5 mm in diameter, 49,5 mm noord/zuid, bandaanzet is 20 mm en de kast heeft een dikte van ca. 12 mm. Het is voorzien van een eenzijdig draaibare duikring, een schroefkroon en deksel, datum op 3 met klein loepje en een metalen band met duikverlenging en fijnafstelling in de eenvoudige sluiting. Geen fancy shit dus maar primadeluxe gezien de verkoopprijsā€¦

Persoonlijk vind ik de SNE 437 een van de meer geslaagde modellen van Seiko. Kastvorm, afmetingen, wijzers, voor wat betreft een duiker klopt alles wat mij betreft. Toegegeven, het heeft niet de charme van een mechanisch uurwerk of de afwerking van een GS maar wel het gemak van moderne techniek, goede gelijkloop en altijd klaar voor actie. Dus; erg gaaf horloge, degelijk, waterdicht, duidelijk afleesbaar, top lume en weer een Seiko in de collectie. Happy!

Plaatjes; (met excuses voor de brakke iPhone fotoā€™s en stofjesšŸ˜‰)

De orginele band heb ik vervangen voor Citizen rubber. Staat stoer en mooi. Op zich is de orginele stalen band prima maar de gepolijste center links zijn mij iets teveel bling;

Om de pols;

En tot slot; killer lume!

Bedankt voor het kijken en een mooie tijd!

26 likes

Mooi horloge, veel plezier ermee gewenst!

1 like

Leuke beaterā€¦veel plezier ermeešŸ–’šŸ˜Ž

1 like

Mooi klokje veel draagplezier gewenst .

1 like

Ziet er prachtig uit. Veel polsplezier gewenst.:+1:

1 like

Mooi horloge.Proficiat en veel draagplezier gewenst

1 like

Stoere solar-diver :relaxed: voor jaren draagplezier en een duikje.

1 like

Sinds een week de PADI broer als door-de-weekse-werk-beater en serieus ik ā€œpasā€ m steeds beter. Nu wachten tot er solid end links worden gemaakt en een oyster eropā€¦ mooi ding hoor gefeliciteerd!

1 like

Fraai! Gefeliciteerd en geniet van je nieuwe aanwinst.

1 like

Grab and go horloge :+1:
Ideaal! Mooie uitvoering idd. Leuk die rode touch op de kroon.
Gr.Wander

1 like

Mijn beste,

Het enthousiastme straalt ervan af!!
Veel plezier ermee!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

@Victor70: raak. Erg veel draagplezier gewenst!
Gr. Hans

1 like

Heel begrijpelijke keuze, mooie noeste duiker zonder naar om te hoeven kijken.
Gefeliciteerd (ook met de korte wachttijd) en veel draagplezier gewenst!

1 like

Mooi hoor! Mijn pols zou alleen verdwijnen met zā€™n grote klok helaas. (bitch wrists syndroom)

3 likes

Erg mooi, blijf het wel kammer vinden van die X op de wijzerplaat.

Veel draagplezier.

1 like

Wel, ik kende hem nog niet maar het is een topper!

1 like

GAAF !!
Maar ja, het is ook een Seiko :slight_smile:

1 like

Dat is ook een hele fijne. Ik heb er nog even over getwijfeld maar wilde toch graag een zwarte. Goed om te lezen dat die steeds beter gaat passen! :+1::smiley:

Lekker robuuste duiker met klassieke looks :+1:

1 like

leuke klok, geniet er van!

1 like