NA: Seiko SNJ025 "New Arnie"

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van de “New Arnie”, de opvolger van de H558-500 uit de jaren '80, beter bekend als de Seiko “Arnie”.

Zoals allicht wel gekend door de meesten, werd de H558 beroemd gemaakt door Arnold Schwarzenegger, die in de jaren '80 zelf in z’n privé tijd dit horloge droeg. Het is dan ook te zien in een hele resem films; Predator, Commando & Raw Deal.


(Foto van watchprosite.com)

Op Baselworld 2019 werd een opvolger aangekondigd, en als eigenaar van een originele H558 wist ik meteen dat ik zo’n moderne versie ook moest hebben. Die originele H558 van me is immers niet meer volledig waterdicht en moet dus behandeld worden als “vintage”. De aanschaf werd vorige week dan ook realiteit!

Wat meteen opviel was dat deze nog een stuk meer “wrist presence” heeft en nóg stoerder is dan de originele. Dat komt vooral door de toegenomen afmetingen, alsook de 2 nieuwe kronen die toelaten om de pushers dicht te schroeven. Dit horloge heeft dan ook een waterdichtheid tot 200 meter. Op papier is de originele ook al een groot horloge (45mm), maar de nieuwe doet er echt nog een stevig schepje bovenop (bijna 48mm en een stuk dikker). Foto’s zeggen meer dan woorden:

De nieuwe Arnie is voorzien van het H851 movement, aka het Duo-Display movement. Het biedt een chronograaf, alarm, kalender en dual time. Dit horloge is ook Solar powered, en gaat 6 maanden mee op een lading. Hij wordt geleverd op een ontzettend comfortabele siliconen “flat vent” strap met een stalen gesp en borg.

Hoewel de vorige iteratie relatief klein droeg voor zijn 45mm door de verborgen lugs, is dat bij de nieuwe versie niet echt meer het geval. Hij draagt nog steeds een stuk kleiner dan zijn 48mm doet vermoeden, maar ik zou toch niet stellen dat hij geschikt is voor smalle polsjes. Met mijn mastodonten van 21cm is er uiteraard geen issue, en ik zit dan ook al 3 dagen met een kamerbrede smile naar dit prachtstuk te kijken!

Ik kan het horloge dan ook met ganser harte aanbevelen!

33 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst, zelf ook naar gekeken, maar ik blijf bij de H558. Als die band los te krijgen is, dan is dat mogelijk wel een overweging om op de oude te dragen, ziet er goed uit :+1:

1 like

Om eerlijk te zijn gaat de H558 niet veel wrist time meer krijgen, vrees ik. Deze heeft exact dezelfde 80s vibe, maar dan met een extra stoere saus erover. I betrap er mezelf op dat ik de hele dag naar m’n pols zit te kijken. Ik vind het echt een topding!

Je moet het in het echt ervaren om het te begrijpen, hij ziet er gewoon een heel stuk meer “premium” uit dan de originele. En dat komt dan van iemand die behoorlijk vintage-geörienteerd is…

5 likes

Beter ga ik niet passen dan :wink:, mijn polsomtrek is wel een stuk minder dan jouw 21cm, dus mogelijk valt hij toch te groot.

Ze hebben ook een zwart/goud variant, de SNJ028, tempting :crazy_face:

1 like

Ja! Deze wil ik ook! Wil hem al sinds dat ik oud genoeg was om Arnie’s films te zien. Gelukkig heb ik grote polsen, dus het formaat zal wel lukken. Veel plezier ermee!

1 like

Gaaf horloge en leuk verhaal. Mooi man :muscle::facepunch:

1 like

Mijn beste,

Oogt goed!!
Een prima aanwinst!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gaaf horloge, stoer ding die Arnie :+1:

1 like

Leuk om ze zo naast elkaar eens te zien, de originele en de nieuwe Arnie. :+1:
Veel draagplezier toegewenst met de NA Bart.

1 like

Klopt! Ik had nog nergens een side-by-side foto zien staan, tenzij ik me vergist heb. En op de pols valt het nog harder op (door de toegenomen hoogte).

1 like

Wat een vreselijk bruut beest!!

1 like

Van harte! Een vriend van mij heeft naast de nieuwe zwarte ook het origineel.
Top.

2 likes

Gefeliciteerd! Toevallig heb ik gisteren filmpjes van dit horloge zitten kijken en ik kreeg er gelijk zin in. Het is een behoorlijke jongen, maar ik denk dat er ooit wel één gaat komen. Vind de pepsi uitvoering ook geslaagd.

1 like

Vet horloge! Heel gaaf.

Veel draagplezier gewenst.

1 like

Ik heb de mijne nu 2,5 week en hij zit zeer comfortabel.
Ik heb zelf 18,5 cm pols en daar staat hin erg goed op echt niet te groot.
Zeer accuraat met +6 sec per week.
Echte aanrader

1 like

18.5 is nu ook geen smal polsje :slight_smile:

Veel plezier ermee!

Nog effe een foto :grin::grin:


Rubber band zit nou op mijn pepsi turtle.

4 likes

Top klok véél plezier er mee. Zit ook al tijdje te zeuren tegen mijn vrouw om die zwart met goud . Eerst een paar weg.

1 like

Gefeliciteerd met deze interessante NA !

1 like

Stoere nieuwe aanwinst!:muscle: Gefeliciteerd!

1 like