Onlangs vierde ik een mooi jubileum op mijn werk. Ik kreeg een leuk tegemoetkoming en die wilde ik graag gebruiken voor mijn horloge hobby.
Ik hou het al aardig lang vol op mijn werk en tijdens mijn speech was de moraal van het verhaal dat je vooral plezier moet hebben in je werk en op je werk. Plezier in wat je doet en plezier met je collega’s. Ik ging daarom op zoek naar een horloge met een ‘fun’ factor.
The Dial Artist is een kunstenaar die de wijzerplaten van horloges beschildert. De laatste tijd deed hij dat in samenwerking met IFL watches. Waarschijnlijk hebben je wel eens een gshock met rainbow indexen voorbij zien komen. Ik vond dat leuke horloges en ben the Dial artist daarom gaan volgen. Zodoende kwam ik ook werk tegen van voor de samenwerking met IFL watches. Ik zag toen een hele toffe Seiko duiker waarvan de bezel in regenboogkleuren was geschilderd.
Kort na mijn jubileum maakte the Dial artist bekend dat hij weer custom orders aanneemt. Ik wist toen waar mijn gratificatie naar toe zou gaan. Het is een spb143 geworden met gradient rainbow bezel en een galaxy dial.
Doordat het horloge voor mij vooral fun moet uitstralen heb ik the Dial Artist gevraagd om een easter egg op de wijzerplaat. Op de galaxy dial is een smiley geschilderd. Niet heel opvallend, maar van dichtbij zie je het. Van veraf niet. Geinig toch?