NA: Seiko SPB143/SBDC101

Enig idee hierover? Ik heb geen ervaring met Seiko, maar die nieuwe SRPE reeks spreekt me wel aan. Op Chrono24 staan er precies 3, allemaal aan de andere kant van de wereld.

Nog even enkele foto’s

18 likes

Zover ik weet, zit daar een veiligheidaspect achter, toen duikers nog werden gebruikt voor het duiken.

De pijlen blijven beter herkenbaar als uur- en minutenwijzer, wanneer een duiker gedesoriënteerd is onder water. Zo, blijft het duidelijk voor de persoon hoe laat het is en derhalve hoe lang hij/zij onder water is. Vandaar, dat de wijzers altijd zo extreem van elkaar (moeten) verschillen. (Correct me, when I am wrong.)

Met die achtergrond kan ik er wel mee leven. Natuurlijk kun heb je het nog steeds lelijk vinden :grin:

2 likes

Damn! Dit is een mooie Seiko! Gefeliciteerd met je aanschaf en geniet ervan!

1 like

Gaaf horloge. Mooie wijzerplaat​:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Bedankt @MechanicalFreak! Het heeft mij er iig van weerhouden een SBDC053 te kopen, hoe mooi ik hem ook vind.

In Japan heb je ook een btw van 10% (betaal je dus 31% btw feitelijk) en moet hij bij export naar spanje niet alleen btw betalen over zn eigen inkoop prijs? Zo heel laag zijn zn prijzen vaak ook niet en hij is gewoon een internet ondernemer met heel lage overhead.

Als het goed is worden ze in Augustus uitgeleverd in NL, ik zou dus nog even geduld hebben. Advies verkoopprijs voor dit model is €270,- heb ik mij laten vertellen, maar pin me er niet op vast.

Ik zag wat Amerikanen via Amazon een 210 dollar deal gebruiken, maar die heb ik niet kunnen reproduceren. Nog afgezien van de verzendkosten eventueel.

We wachten het gewoon even af.

1 like

Echt een fenomonaal mooi horloge. Mijns inziens de mooiste reguliere Seiko duiker ooit (MM300 not included). Qua afwerking komt het zo te zien in de buurt van de MM300. 40.5mm diameter en een upgraded clasp en bracelet. Well done Seiko!

1 like

Gedverrr, wat een lekker klokje is dat!!! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Wat een schitterend horloge!!! En wat een fenomenale foto’s!!! :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

Ralph, 9 maanden later…
Pik die uit het blauwe op en maak je eigen topic, maak me trots!

Je weet dat je het wil, een zwart duikertje kan er ook nog prima bij joh!

Dan zou ik voor een verse nieuwe gaan

1 like

Ja dat snap ik wel, prijsverschil niet heel groot

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
Dit is het showmodel met de lancering van alle nieuwe prospex modellen/lijn.

Huh?

Sorry is moest het zijn