Kennen jullie dat?
Een voornemen om dit jaar toch echt door te sparen voor een bepaald horloge?
Het moest en zou een Speedy worden.
Een aantal keer serieus getwijfeld om te reageren op wat Speedmasters in het blauwe deel, maar aangezien er ook andere zaken betaald moeten worden, toch maar niet gedaan.
En toch blijft er dan iets jeuken…
Zo gingen we lekker een weekje op vakantie naar Kos .
Stiekem ff snel gekeken naar welke horlogezaken er in Kos stad zitten en toch een paar keer voor de etalages gestaan.
Aangezien ik eind van de maand 40 wordt, vond ik dat ik toch echt wel een nieuw horloge nodig had .
Zo zaten er 2 zaken van dezelfde familie (2 broers) in de stad. De ene broer had wat minder interessant spul en de andere broer had o.a. Seiko, Oris en Cartier in de winkel liggen.
Hup, familie Zirx naar binnen.
Wat Orissen gepast, paar Seiko’s, je kent het wel.
En iedere keer greep ik steeds terug naar de SPB143, redelijk neutraal, maar toch spannend genoeg en een zeer strakke afwerking.
Qua maat vond ik deze toch echt het beste passen en ik begon met ‘onderhandelen’.
De beste man vond het leuk dat ik eerder al in zijn andere zaak was gaan kijken en kon me direct een aanbod doen dat ik niet kon afslaan. Qua prijs was dit zelfs interessanter dan hem in Duitsland bestellen (ff ongegeneerd prijzen staan vergelijken in de winkel).
Echt onderhandelen zat er niet in en was dus ook niet nodig.
M’n vrouw kreeg nog even een Cartier Santos onder haar neus geschoven, maar daar heb ik even geen centjes voor
Ik was nu aan de beurt ook he
Dus sorry Speedy, je moet nog even wachten.
Nu tijd voor wat foto’s.
Vooral de strakke lijnen, de mooie brushes en het facet op de kast vind ik echt top.
Ook het detail van de wijzers is leuk, de ene kant geschuurd en de andere zijde is gepolijst.
En ook ff de lumen uitproberen
Een paar kleine dingetjes waar ik wat moeite mee heb.
Oa de end links, die vind ik niet echt lekker aansluiten op de kast. Dat had wat vloeiender gekund.
Verder is de band lekker degelijk en massief.
En de clasp is redelijk fors, bulky. Maar qua afwerking toch wel heel netjes.
Maar man man man, wat kan dit horloge veel banden hebben zeg. Gelijk een rubber bandje besteld en wat andere leren banden geprobeerd dit ik al had liggen.
Ik is blij