NA Seiko SPB149J1 (62MAS limited edition)

Net bezorgd, de nieuwe duiker van Seiko. Eerste indruk:

  • Hele mooie afwerking voor dit prijspeil. Vergeleken met de Oris diver 65 40mm en de MM200 blue hole is dit een stukje beter. (polish, design, markers)
  • Raar formaat, hij lijkt groot en klein tegelijk. Ik heb vrij dunne polsen en ben super tevreden. Qua maat perfect maar nog steeds een goeie “wrist presence”.
  • Meegeleverde band is super, wel iets lang voor mijn pols. Duidelijk een ander materiaal dan de meegeleverde banden van oudere seiko’s.
  • Dial is echt heel bijzonder. Bijna zwart binnen en een mooie subtiele grijs blauwe tint in het licht.
  • Dikker dan ik had verwacht. Dit zorgt er wel voor dat het horloge substantieler overkomt dan ik had verwacht.

En dan wat foto’s.

62 likes

Hele fraaie aanwinst, gefeliciteerd.

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd

1 like

Mooi man!
Heb je er nou zelf een andere sluiting op gezet? Snap ik wel, de band schijnt goed te zijn maar de sluiting des Seiko…

2 likes

Correct, originele mm300 sluiting. Stukje beter, alleen iets dikker.

3 likes

Mooi hoor!! :ok_hand:

1 like

Gaat voor deze niet op! Deze sluiting is meer dan prima.

2 likes

Ah, dat is goed om te horen

1 like

Ik vind hem wel gaaf, maar is die niet iets te groot voor je pols?

Denk dat een Oris subtieler is.

4 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Nee die oogt echt lomper op de pols vrees ik. Zelfs de nieuwe variant van de Aquis.

Hier op mijn pols (jouw plaatje ook mijn pols dus prima vergelijking).

Overigens wel eens dat groot oogt op pols van TS

3 likes

Gefeliciteerd mooi horloge !
Inderdaad mooie band.
Wat kost deze en waar heb je hem gekocht?

1 like

Is dat niet de combinatie relatief grote diameter met relatief kleine lug-to-lug? Dat doet Seiko vaak zie bijvoorbeeld de SKX007, is ook een “groter” horloge die toch nog goed staat op een kleine pols.

2 likes

Ik vind het wel een knappe horloge, gefeliciteerd. Blijf wel de MM200 iets knapper vinden. Deze staat er voor mij nog iets boven qua looks door de mooier ogende bezel. Maar goed over smaken valt niet te twisten.

1 like

Ik denk dat je foto van dichtbij gemaakt is waardoor de grootte om je pols vertekent. We zouden eigenlijk een standaard afstand aan moeten houden voor foto’s. Dan kun je daarna je foto wel bijsnijden om je horloge er groter op te krijgen. Vreemd genoeg werkt perspectief alleen op afstand, en niet op hoeveel je in of uitzoomt. Dus je kunt het alleen bepalen op het moment dat je de foto maakt, het is achteraf onmogelijk te corrigeren.

1 like

Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind de sluiting toch wel een beetje matig invergelijking met de rest van de band. Het rammelt ook een klein beetje. Ik ben zelf ook helemaal geen fan van de ‘dubbele’ sluiting die duik horloges veelal hebben (hoe heet dat tweede dingetje eigenlijk?)

Misschien wel een idee inderdaad om er ook een andere sluiting op te zetten!

Ik had juist het tegenovergestelde. Ik was van te voren bang dat hij iets te dik zou zijn, maar dat viel uiteindelijk heel erg mee in mijnbeleving!

Hoe dan ook - mooiste duik horloge dat er is! Erg mooie afwerkingen aan de kast! Daarom heb ik hem zelf natuurlijk ook gekocht :slight_smile:

Gefeliciteerd met de aanwinst!

3 likes

Gefeliciteerd, leuke Seiko !

1 like

Zeker mooi :ok_hand:. Veel draagplezier!

1 like

Schitterend!

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst

1 like