NA; seiko spb253, Prospex Black Series Limited Edition (soort unboxing)

Door de bomen zie je haast het bos niet meer bij Seiko. De limited editions volgen elkaar in rap tempo op.
Ik merk dat ik er toch wel gevoelig voor ben, heb er nu toch een heel aantal gehad. Een groene mm300, de save the ocean limiteds in diverse modellen en uitvoeringen, de happy feet, momenteel ook de shu-iro king samurai, ga zo maar door…

Laatst viel mijn oog op de black series. Normaal ben ik huiverig voor pvd horloges, maar als ik hem nou nieuw koop, zitten er geen krassen op. En met mijn manier van dragen, komen die er ook niet snel op. Ook gaat het hier om een donkergekleurde kast, met diashield coating. Moet dus goedkomen!
Keuze voor welk model was makkelijk; ik vind de 62-mas modellen perfect in verhouding qua afmetingen. Verder heb ik al vrij veel grote horloges, dus voor de spb253 gegaan. Kreeg te horen dat ze nog niet binnen waren, dus eerst verder met de hobby. Laatste weken best wat horloges gekocht: potje weer leeg. Je raad het al; gaat de telefoon. De bestelde seiko is binnen… heb ik weer…
Snel wat horloges verkopen tegen veel te weinig geld, en de seiko ophalen!
Zo lekker om een nieuw horloge uit de doos te halen, plasticjes er af te peuteren…

De spb253 komt op een mooie dikke “nato” (weet niet hoe je dit type band echt noemt) deze zit verbazend fijn. Is denk ik wel aan de lange kant voor mensen met wat kleinere polsen. Daarnaast zit er een extra rubber band bij. Deze heb ik er nog niet op geprobeerd.

Mijn conclusie is in ieder geval dat ik er erg blij mee ben. het zwarte met de oranje accenten maken het een heel speels, maar toch stoer horloge. Ook de 40,5 mm is niets te klein op mijn pols, terwijl ik vaak grotere horloges draag.

57 likes

Erg nice deze Seiko! Staat prima idd. Veel draagplezier!

1 like

Thanks!

Heel veel draagplezier Hein!

1 like

Gaaf horloge, die bruine nato staat hem top :+1:t2: gefeliciteerd!

1 like

mooi :watch: veel plezier met je nieuwe aanwinst :+1:

1 like

Komt vast goed! Dankje

Mooie keuze…:+1:

1 like

Ik ben altijd al kritisch op achterkanten geweest… (niet perce bij horloges😉)

2 likes

Mooie aanwinst :star_struck: en gefeliciteerd !

1 like

Knap hoor!

1 like

Geweldig mooi horloge!!! Geniet ervan, en graag veel foto’s!! :grimacing:

1 like

Ben benieuwd naar de rubber band. Denk dat hem dat echt afmaakt!

1 like

geniet van deze mooie tijd :sunglasses:

1 like

Mooi model met kleurstelling die m echt uniek maakt. Heel veel plezier er mee!

1 like

Ik ga mijn best doen, hij lijkt me vrij fotogeniek, dus moet goedkomen😉

1 like

Ja, die ga ik van het weekend eens proberen!

1 like

Mega!
Even een vraagje… Kan de strap dubbel onder de “houder” (geen idee hoe dit heet). Als deze te lang zou zijn ivm kleine polsen?

1 like

Van harte met deze gave nieuwe aanwinst! Ik heb recent ook een “blacked out” horloge verworven en begin ze ook steeds meer te waarderen. Heel veel draagplezier gewenst! :blush: :+1:

1 like

De angst voor krassen hield mij altijd tegen, maar vind ze echt mooi staan!

1 like