Het werd wel weer eens tijd voor een Seiko, de laatste NA dateert alweer van januari (toen was ik nog gen lid). De jaren 60-stijl, waar ik er al een aantal van heb (champagne wp met zwarte lunette, champagne wp met bordeaux lunette en de zwarte wp met zwarte lunette), ondanks dat ze nèt iets aan de grote kant zijn, spreekt me erg aan, dus toen dit kleinere model op de markt kwam was ik meteen geïnteresseerd. Vanmorgen kwam Tante Post aan de deur en na heel wat geklooi en gegodver vanwege dat onmogelijke pin-en-kraagsysteem, waarna er meteen al een poetsbeurt tegenaan moest vanwege de vingervlekken, zijn we al samen op stap geweest om wat inkopen te doen.
De wijzerplaat, heel donkerblauw, en de lunette met dat uiterst subtiele patroontje zijn echt fantástisch mooi, en dat kleine gepolijste ringetje tussen lunette en glas en het gepolijste dunne randje langs de lunette zijn toch echt wel details waar ik erg blij van wordt.
Of de band blijft weet ik nog niet, eerst maar even het voordeel van de twijfel geven, maar het horloge zelf gaat, denk ik, nooit meer weg.
Bijzonder horloge, geniet er volle bak van!
Mijn beste,
Gefeliciteerd met deze stijlvolle Seiko!!
Wat een beauty👌
Geniet er met volle teugen van.
Orologio Signaturis Temporis
je gaat zo’n mooie band toch niet in een donkere kist/kast/doos leggen zeker?
zonde
ik vindt hem perfect zo
en als hij goed af te stellen is, houden zo
draag hem met plezier
Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan
Leuk model, nog niet eerder gezien.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Mooi horloge! Ben ook gecharmeerd van de bruine variant. Geniet ervan
Ja, was idd even aan het twijfelen. Wellicht dat die tzt nog volgt, maar dan wil ik 'm eerst in het echt zien, alleen deze nog maar in etalage’s gezien (als ze 'm al hadden)
Wat kan er verkeerd gaan met een Presage? Niet veel dus
Geniet ervan!
Heel erg mooi horloge…geniet ervan.
je hebt hem ook met een witte wijzerplaat en zwarte bezel, die vindt ik persoonlijk ook erg goed gelukt.
Mooi horloge…
Het pin en kraag systeem werkt prima.
Als je het een paar x hebt gedaan, gaat je het steeds beter af, let maar op.
Zeer mooi horloge
Sjiek!
Veel draag plezier
Mooi horloge.
Het is zeker geen gebrek aan ervaring, vroeger toen ik bij Siebel werkte heel veel gedaan en ik heb best wel wat Seiko’s (en drie Orients gehad). Bij dit systeem zit de kraag niet in het midden maar aan de kant van het pijltje, het verwijderen is de klus niet, maar het terugplaatsen wel, want het kraagje komt telkens weer naar buiten. Maar het is gelukt. En ik roep nogal gauw allerlei heiligen en de Here en zijn zoon aan
Da’s de 40,5mm (die heb ik, zoals ik schreef; die is idd erg mooi ook), deze is net iets kleiner met 39,5. 't Is maar 1 mm en toch merkbaar met dragen. Deze is precies goed (vind ik dan).
Veel plezier met je mooie nieuwe Seiko.
Mooi model hoor en fijne maat net onder de 40mm. Heel veel plezier hiervan!
Hij is wat meer bling dan ik gewend ben, en ik ben ook meer van de leren/rubberen banden, maar hij krijgt zeker eerst een kans. Morgen maar eens eerst ermee door Maastricht paraderen.
Gefeliciteerd
Inderdaad een leuk horloge. De details geven het net dat beetje extra. Ik ben destijds voor de bruine variant gegaan. Blauw heb ik al genoeg en ik vond het weer eens wat anders.
Je opmerking betreffende de band herken ik wel. Die zit er bij mij inmiddels niet meer om. Ik ben nog een beetje aan het experimenteren en ben nog niet helemaal tevreden. Maar dat vind ik ook wel weer een leuk aspect, rommelen met bandjes.
Ik wens je veel draagplezier!