NA Seiko Super-Clear Coating

Beste HF lezers,

Voordat ik mijn verhaal begin, wil ik benadrukken dat geen enkele foto recht doet aan de werkelijkheid. Hoe goed de opname ook is, het resultaat benadert niet wat je met eigen ogen ziet. De reden daarvoor is de Super Clear Coating die Seiko heeft toegepast bij de SBTM lijn.

Seiko staat natuurlijk bekend om zijn horloges, klokken en uurwerken, maar het merk heeft nog een andere specialiteit: Glazen. Via hun dochterbedrijf Seiko Vision produceert Seiko hoogwaardige glazen die ook buiten de horlogewereld worden gebruikt.

De Super Clear Coating van de SBTM is echt indrukwekkend. Bij bepaalde kijkhoeken lijkt het alsof er helemaal geen glas aanwezig is je kijkt rechtstreeks op het uurwerk. Het effect is subtiel, maar zodra je het ziet, begrijp je hoe bijzonder het is.

Het uurwerk zelf doet qua technologie denken aan de Casio Oceanus: een quartz horloge dat zowel op zonne energie werkt als radiografisch wordt aangestuurd. Betrouwbaar, precies en met die typische Seiko afwerking die altijd weet te overtuigen.

Wat dit horloge voor mij bijzonder maakt, is de combinatie van technologie en verfijning. De precisie van de aandrijving, het comfort van solar en radiosturing, en die haast onzichtbare glasafwerking maken het tot een echte beleving. Het is een horloge dat je niet alleen draagt, maar telkens opnieuw bewondert zodra het licht er op de juiste manier op valt.

En de vakmanschap van Seiko komt weer aan pas dat de secondewijzer exact op de indices tikken :wink:

Hierbij wat foto’s die ik buiten in het daglicht hebt genomen :camera_flash:

Om de pols :camera_flash:

52 likes

man, daar zit geen glas in, je houd ons voor de gek :sweat_smile:
draag hem toch maar met plezier, (en voorzichtig zonder dat glas) :wink:

5 likes

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!

1 like

Lijkt idd of er geen glas in zit . Misschien komt het niet goed over op de foto maar wat zit de bracelet vreemd ik bedoel de aansluiting op de kast .
Verder mooi hirloge gefeliciteerd met deze aanwinst :+1:

1 like

Mooi, mooi en mooi. Van harte!

1 like

:slightly_smiling_face: inderdaad…

mooie aanswinst :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Veel draag plezier met deze schitterende aanwinst.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dat is nou eens een quartz tikker die alle boxen (ehhh indices) aantikt.
Mooi ding.
Veel plezier ermee!

1 like

Mooi man. Wou deze ook, maar hik tegen dat getik aan. Weet dat ik dat niet leuk ga vinden, dus helaas.
Verder een tophorloge :ok_hand:t4:

1 like

Kan ik alleen maar beamen.
Ik heb de witte een tijd terug via het forum gekocht voor m’n vrouw.

1 like

Gefeliciteerd met deze schitterende Seiko.
De coating is werkelijk verbluffend.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Ongekend zeg!
Wat ze erop gesmeerd hebben werkt wel heel goed!
Geniet van wat je niet ziet!
En van je Seiko :grinning:

1 like

Hahaha dankjewel komt goed :wink:

Van Seiko tot Orient hoor je van spleetjes tot brievenbus opening voor lief te nemen :smile:

1 like

Prachtige Seiko. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Mooi strak! Gefeliciteerd!

1 like

Inderdaad. Dat glas, of het ontbreken daarvan, ziet erg erg strak uit. Ik begrijp ook gelijk wat wilt zeggen met ‘foto’s doen het geen recht’.

Ik was fan van Breitling-glaasjes en (AR)behandeling, maar dit is ook heel puik!

Geniet er van. :+1:t2::watch:

1 like

Mooi heur

1 like

seikoceanus misschien?
Mooi horloge.

1 like