NA Serica 5303 Midnight Blue en advies gevraagd

Fijn dat ie goed terecht gekomen is! Er was op een gegeven moment een aardige ophoping van berichten in mijn HF postbus :grin:

Bedankt allemaal nog voor de leuke berichtjes :star_struck:

Ik kreeg de Serica nooit echt lekker passend en daarom is hij ook weer vertrokken, dus ik herken je issue. Ik vond de originele band overigens prachtig, maar hij zat me niet lekker op de pols.

Ik heb het blauwe in de wijzerplaat nooit gezien; vond hem echt zwart. De beste look was voor mij dus ook een zwarte rubberen band, zowel Tropic als Barton deed ie het goed op :ok_hand::+1:

5 likes

De Chevron midnight banden van Crown & Buckle zijn kwalitatief fijne banden en zijn mooi donkerblauw/zwart van kleur. Past denk ik uitstekend bij de wijzerplaat.

Zwarte tropic lijkt me ook een mooie combi.

Matchen met de kleur van de lunette is lastig. Wellicht dat deze werkt:

Dezelfde band in lead gray is wat neutraler en ook een heel gave kleur.

1 like

Zo te zien past deze, welk merk is dit?

1 like

Tja…dat weet ik helaas niet

1 like

Deze komt blijkbaar van Watchgecko. Zou wel wat kunnen zijn.

image

Gefeliciteerd mooie aanwinst, ik vind m het mooiste op de org band.

Tja, wat mij betreft passen noch de finish noch de stijl bij het horloge. Ik kocht die Serica als iets eleganter herenduikertje, en dan zie ik allerlei gasten plotseling van die lompe stalen aftermarket banden monteren… Zonde.

Maar even serieus, wat is het probleem met die stalen band? Hij is in verschrikkelijk kleine stapjes te stellen tijdens het omdoen, en ik heb zelden zo’n comfortabele band / horloge combo gehad. Wat schort er aan?

5 likes

Ik vind hem dus ook heerlijk. Heb nog nooit de behoefte gehad om mn Serica op een andere band te dragen.

3 likes

Ik moet wennen aan hoeveel hij glimt met name. Gisteren eind van de dag was ik al wat meer gewend eerlijk gezegd. Het gaat niet zozeer om comfort. Puur kwestie van smaak. Ik ben niet zo van de verfijnde dingen.

2 likes

Mesh houden en anders zou ik sailcloth proberen, iets olijfgroenish

Dat kun je leren. Ik zou het een tijdje aanzien, als ik jou was. Het hele concept met die twisted lugs, die glimmende vlakken en de maat is dat het een herenduikertje is, en geen toolwatch.

Iets met linnen pakken, lunchen in Portofino en een grote bolknak of zo.

Lekker horloge! Inderdaad zoals je schrijft: uniek. Geniet er van!

Dat bandje is inderdaad wel een dingetje. Persoonlijk zou ik gewoon voor de tropic gaan die Serica zelf op hun website aanbieden. Die ziet er wel net uit

Wel out of stock op hun website helaas

1 like

Mèhsh

afbeelding

1 like

ik wel, staat hem perfect :ok_hand:
maar ik ben daar dan wel grote liefhebber van
draag hem met plezier

1 like

Schreeuwend lelijk?

2 likes

Jij bent schreeuwend lelijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar hij is ook erg duur. FKM rubberen tropics van Ali voor een tientje zijn zeker zo fijn.

1 like

True. Maar dat doet er hier niet toe.

1 like

Ik heb vorige week die van @Tulipan mogen vasthouden en die meshband is wel erg goed passend op dit horloge en daarnaast perfect passend en comfortabel dus vandaar de vraag: waarom iets anders?

Mogelijk werd ik iets gestuurd door de belachelijke balans in de collectie van de beste man, geen enkele concurrentie in stijl en ook in alle soorten banden vertegenwoordigd. Echt een stijlguru op horlogegebied :kissing_heart:

3 likes

Dat wel ja, maar dat is voor Taab geen issue

2 likes

Ik moet wennen aan zo’n glimmende band. Zoals eerder gezegd, misschien kwestie van tijd. Of hij gaat nooit bevallen. Nu heb ik in ieder geval geen alternatieven dus ik kijk het nog even aan.

Leugens. Smaad. Laster.

2 likes