NA: Sicura Chrono Graphe

Het zijn stressvolle tijden voor mij persoonlijk en waar sommige mensen hun stress weg eten of hun vrouw gaan pesten, merkte ik dat ik toe was aan een horloge dat me even volledig in bezit kon nemen.

Scrollend door het blauwe gedeelte en websites van vintage dealers verlekkerde ik me al dagen aan wat zeer aantrekkelijke horloges. Op de een of andere manier lukte het me niet om de trekker over te halen. Ben ik te kieskeurig? Weet ik überhaupt wel wat ik wil nu?

En toen kwam deze op mijn pad. Ken je dat gevoel? Dat er vroeger bij je op de middelbare school een meisje zat die een beetje verlegen was, ietwat nerdy en eigenlijk ook wat te dik? Maar toen je haar laatst na al die jaren door de stad zag lopen, leek ze wel een metamorfose te hebben ondergaan. Er lijkt iets magisch gebeurd te zijn. Dat wat je jaren, maanden, seconden geleden nooit zag gebeuren, is je nu toch overkomen: je wilt weten hoe deze dame gedrapeerd in zwart leer aanvoelt als ze dicht op je huid zit. Je sluit je ogen, zucht diep pakt haar vast en je wipt er behendig met een tang een zwart lederen bandje op.

Het is nog steeds een knoest, maar wát een pareltje. Er zit een tachymeter op waarmee ik kan checken of de snelheidsmeter van mijn auto werkt en de subsecond is chauvinistisch vormgegeven. Juridisch gezien hebben Sicura en Breitling een soort van band en dat geeft ook echt een speciaal gevoel want Breitling is heel erg duur.:stuck_out_tongue:

Alle gekheid op een stokje, hier de foto’s en dan ga ik weer aan het werk:

18 likes

Mooie vondst! Veel draagplezier :+1:. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen:

1 like

Prachtige Sicura !
Goeie koop, zeer goeie koop !

Sicura info 1
Sicura info 2

2 likes

Dankje! Super leuke stukken om te lezen man, dank ook hiervoor.:slight_smile: Vind het een intrigerend merk en er zijn ook echt heel veel verschillende soorten die ze gemaakt hebben (ook wel een aantal gezien die ik echt niet mooi vind) en ik vind het lastig er een lijn in te zien (ook uurwerk technisch). Ben hier iig heel blij mee.

Wel grappig dat die waterdichtheid dus best tegen blijkt te vallen in jouw research. Was niet van plan ermee te zwemmen, maar de caseback gaf me toch wel de indruk dat hij wel wat meer kon hebben.:stuck_out_tongue:

Heb er trouwens toch maar een NATO voor besteld, want denk dat ie daarop beter tot zijn recht komt

1 like

:blush:
Je hebt echt een bijzonder exemplaar !
Houd 'm droog, zelfs niet mee douchen. :wink:

1 like