Deze wil ik al lange tijd hebben. Bedoeling was eerst fonsen vrij te maken door mijn Stowa en Speedbird GMT te verkopen, maar tijdens de vakantie in Duitsland zag ik er één in het echt en toen moest het ook gebeuren.
Sinn dealers gezocht, maar niet in voorraad. 1 dealer met een finelink, maar ik wilde graag de H-link.
Teruggekomen direct besteld bij Sinn.de. Werd er aangegeven dat er een levertijd van 5 weken was (de band). Nu, 3 weken later is ie binnen.
En wat een mooi horloge is het om te zien om de pols maar ook in close up. Contrast van de diep mat zwarte dial en de bijna fel witte tekst en wijzers (in het echt nog meer als op de foto’s), een vrijwel onzichtbare saffier en de vergulde rotor, perfect. De dikke H-link band geeft de 556A een perfecte balans, en een mooie toollook.
Gefeliciteerd met deze fraaie verworvenheid!!
Ik kan me goed voorstellen dat je hiermee “in je nopjes” bent!!
Derhalve wens ik je er dan ook een fantastische tijd mee.
Een datumvenster is wat mij betreft niet echt nodig. Op zich is een datumaanduiding best nuttig, maar echt nodig is het ook weer niet.Het is vooral een persoonlijke voorkeur.
Een positie ergens tussen 3 en 6 is meestal niet de meest fraaie oplossing. Vooral met met de cijfers schuin.
En dat is nu juist zo mooi bij deze Sinn, Het datumvenster valt weinig op, en de cijfers staan keurig recht. Dergelijk detail maakt dat een datumvenster op half 5 juist wel werkt. Perfecte uitvoering derhalve, naar mijn idee. Maar zoals gezegd, het is persoonlijk.
Gefeliciteerd, heel gaaf. Zit zelf al twee jaar de draaien om een 556 te kopen. Helaas nog nooit in het echt kunnen bekijken. Zit dus enorm te twijfelen tussen de A en I. Ik neig momenteel toch naar de I. Maar nu zie ik deze weer… Prachtige tool watch. Mooi man. Genieten. It’s a Sinn
Herkenbaar. Wel een I, maar H-link of fine link weet ik nog niet.
En toen de U1 DS zich aandiende als Limited meteen overstag gegaan. Budget voor 556 weer weg
De A of de I was voor mij geen item.De A dus.
De I is ook prachtig,vooral met die opgelegde indices, maar ik heb al meerdere stick dials,
Ik heb ook 1,5 jaar wel/niet doen gezeten. Het is ook weer niet een heel goedkoop horloge. Maar in het echt is die mooier dan op de plaatjes. zien is kopen