Altijd leuk om op #fliegerfriday een Flieger te ontvangen!
Toen ik vanochtend het bericht kreeg dat ik een pakje kon ophalen bij een DHL service punt ik natuurlijk als de wiedeweerga de fiets gepakt en er naartoe.
In de Sinn hoek hier post ik regelmatig een foto van een Sinn uit mijn collectie, maar een NA post ik bijna nooit - echter deze NA verdient denk ik wel een eigen draadje.
NA: Sinn 656L
De 556 is natuurlijk één van de huidige succesmodellen van Sinn en in veel variates beschikbaar - ook brengt Sinn dit model in vele limited editions uit.
De Sinn 656 is de voorloper van de 556, en in feite zijn de modellen qua kast en formaat zo’n beetje hetzelfde.
De Sinn 656 is geproduceerd van ongeveer 2001 tot 2011, terwijl de 556 geïntroduceerd is vanaf ca. 2008 - er was dus een korte periode van overlap….
De 656 is ongeveer 10 jaar in productie geweest, en de grootste oplages zijn zwart.
Echter, in 2011 bracht Sinn een creme witte versie uit: de 656L, in een oplage van 300 (“eine von dreihundert” staat er op de achterkant).
Op het eerste gezicht lijkt de hier getoonde Sinn 656 een klassieke wijzerplaat layout 3-6-9-12 te hebben.
Echter, er schuilt een verrassing in deze wijzerplaat, en de “L” in de type benaming verraad het al: een full Lume wijzerplaat!
Slechts weinig modellen van Sinn hebben een full lume dial, en wie weet brengt Sinn nog eens een 556L uit….
Maar hier dus de klassieker uit 2011 - het laatste jaar van de 656 line-up:
Jaja, hier komen de lume shots ![]()
Super blij mee, temeer het horloge er bijna als nieuw uit ziet!
Enne, ik zal ‘m eens naast de 556.cr (creme) zetten en een duo foto maken….