NA: Sinn EZM 3F

Gaaf! Mooie aanwinst (alweer). :ok_hand:

1 like

Ziet er goed uit. Hoe werkt zo een capsule die aangeeft dat een servicebeurt nodig is? Heb daar nog nooit van gehoord.

2 likes

Hij is erg mooi. Heb zelf de EZM 3 maar vind de strakke, minimale dial van de F erg geslaagd.
Geniet van je mooie Sinn!

1 like

De capsule geeft niet zozeer aan of er een service beurt nodig is maar hij kleurt blauw als er sprake is van vocht in de kast. De effecten van dat vocht zouden overigens geminimaliseerd moeten worden door het argon gas waarmee de kast gevuld is.
Wel wordt die capsule vervangen bij een service beurt.

2 likes

Dat moet ik nog gaan ontdekken. Maar ik stoor me veel minder aan stof dan m’n vrouw, dus dat zal wel loslopen :wink:

1 like

Mooi horloge hoor.

1 like

Ah, dat moet dan goed komen. :wink:

1 like

De vrouw zal er ook erg blij mee zijn. Hoe meer stof dat bandje aantrekt, hoe minder zij moet poetsen.
Mooi horloge btw

2 likes

Mooi dat die er is en nu lekker van genieten! :+1:

1 like

Hij is mooi Remco!

1 like

Hartstikke blij voor je en gefeliciteerd met je aanwinst!

Persoonlijk vind ik het een heel lelijk horloge, maar gelukkig ieder zijn eigen smaak.

1 like

Topper!

1 like

Gaaf man! Heel veel plezier met deze topper :+1:t2:

1 like

Lekker eerlijk, dat kan ik wel waarderen.
Ieder z’n smaak!

Kijk @Thapapper… ze hebben bijgeleerd bij Sinn :smiley::+1:

5 likes

Maar ze gebruiken geen argon gas meer.

Is nu waarschijnlijk stikstofgas.

Van harte! Heel veel plezier gewenst van deze aanwinst.
Persoonlijk ben ik er niet direct kapot van maar lijkt het er 1 te zijn die wat moet groeien. Ik ken dit model niet maar de plaat en wijzers trekken me wel.

Misschien herkenbaar, soms heb je horloges die je direct mooi vindt en later weer wat afnemen. En soms is het andersom en zo voelt het met deze een beetje. Ik zie hem graag nog is voorbij komen :wink:

1 like

Supervet, al zou ik voor de originele gaan. Die heb ik gehad en is het enige horloge waar ik spijt van heb dat ik m vekocht heb. Meer tool dan een ezm gaat het bijna niet worden. Ontwikkeld in samenwerking met de GSG9 en vol met zinvolle, niet opvallende, functies. Naast de gasgevulde kast de capsule die aangeeft wanneer al het vocht is verzameld. De rode cijfers en letters die niet direct noodzakelijk zijn bij aflezen tijdens een missie. De kroon op links zodat deze ook bedient kan worden bij het dragen van handschoenen. 200 meter wd, want een duiker, en tevens gezekerd tegen onderdruk. Prachtig horloge, alhoewel ik niet snap waarom Sinn er bij deze een flieger van heeft gemaakt. Ze hebben de rode cijfers weggelaten op de plaat en op de bezel de cijfering omgedraaid. Ik zou zelf voor de duiker gaan maar ben gepast jaloers.

Groeten
Rutger

3 likes

Ik ben gek op ontwerpen die “simpel” lijken, maar waar heel goed over is nagedacht. Less is more, dat werk. Vandaar ook m’n nickname Bauhaus.

Voor veel Bauhaus ontwerpen geldt in mijn ogen dat ze mooier worden naarmate je ze vaker ziet (alhoewel ik deze Sinn niet direct Bauhaus stijl zou noemen maar wel “form follows function”).

2 likes

Wat zou nou de reden zijn dat de EZM3 500 M waterdicht is en de EZM3 F 200 M? Onderhuids is het toch de zelfde techniek zou je zeggen? Als ik het goed zie zijn alleen de bezel en wijzerplaat anders. De waterdichtheid had dan toch het zelfde kunnen blijven?