NA: Sinn U1 DS Limited Edition

Eindelijk! Het horloge waar ik reikhalzend naar uitkijk, is geland!

Het was begin maart toen ik voor het eerst een foto zag van de nieuwe Sinn-release: de U1 DS Limited Edition. Gelimiteerd tot 500 stuks, uitgebracht ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van Sinn. En, oh man, toen ik het plaatje zag wist ik meteen dat ik deze klatser aan mijn verzameling wilde toevoegen.

Inmiddels bestaat mijn Sinn collectie binnen de collectie uit 4 Sinn horloges. Ik kocht de eerste nadat ik een Urban Gentry-video over dit horloge had bekeken, terwijl ik op zoek was naar een leuke dagelijkse drager. Ik besloot de sprong te wagen en ik moet zeggen dat ik geen seconde spijt heb gehad van die beslissing. Het horloge loopt keurig op +1 en is zo veelzijdig en een echte banden swapper.

Het volgende Sinn-horloge dat een positie innam in mijn horlogebox, was de UX. Ik vind de technologie van dit horloge zo fascinerend en ik had een grab-and-go-horloge “nodig”. De UX draagt ​​comfortabel en voor de meer dan capabele duiker dat hij is, is hij ook relatief dun. En die zwarte wijzerplaat: diep, heel diep zwart. Het loopt op minder dan +10 seconden. Per jaar. Geen Citizen Chronomaster niveau, maar toch heel behoorlijk.

Toen ik er een chronograaf de horlogedoos verliet, vond ik dat de collectie een nieuwe nodig had. Eerste stop: Sinn HQ in Frankfurt. Uiteraard niet voordat ik mijn huiswerk had gedaan. Ik ben dol op de ruige look en feel van de Sinn-horloges, dus de beslissing was niet al te moeilijk. Enter: de EZM13 Mission-timer. Maar goed dat ik er afgelopen zomer een heb aangeschaft, want dit model is nu niet meer bij Sinn leverbaar.

Omdat ik ook iets blauws aan de collectie zou willen toevoegen, ben ik naar de Sinn 556 B (lue) gaan kijken. En ik was er zeker van dat ik die zou ophalen zodra de reisbeperkingen vanwege de covid19-situatie zouden worden opgeheven. Maar toen was het begin maart 2021. En Sinn besloot een persfoto van hun Limited U1 DS vrij te geven. Dit was het horloge waarop ik had gewacht! Geen twijfel, deze U1 DS Limited Edition moest er komen.

Meteen nadat ik YouTube-video’s en recensies had bekeken, schreef ik Sinn om hen te vragen naar de beschikbaarheid van bepaalde favoriete nummers. Bovenaan de lijst stond 66. De deal was rond. Toen begon het lange wachten. Ik heb een paar keer contact opgenomen met Sinn, omdat ik nooit iets van ze hoorde. De laatste keer dat ik contact opnam met de klantenservice van Sinn, gaven ze me geen goed nieuws. Het wachten zou gemakkelijk met een paar weken extra kunnen worden verlengd, tot ver in half juni. Van 6 weken naar12 weken. Hier werd ik niet vrolijk van.

Gelukkig kreeg ik een paar dagen geleden een onverwachte e-mail: mijn horloge was toch klaar voor verzending. Het kwam de volgende dag al aan en toen ik het live zag, was ik zeer aangenaam verrast. Het horloge ziet er in het echt nog beter uit dan op video’s en foto’s. Het getegimenteerde staal heeft een mooie iets donkergrijze tint. In ieder geval donkerder dan het gewone onderzeeboot staal. Het horloge heeft een lekker gewicht om de pols. Met vier uitgenomen schakels komt hij uit op 199 gram.
Ik hou ervan om iets substantieels te voelen om de pols. En substantieel is deze U1.

Ik ben niet een echte fan geweest van het originele U1-kleurenschema, maar deze monochrome look is geweldig. De U1 waar ik tijden geleden naar op zoek was, was de U1 Professional. Misschien wel de beste editie van alle edities die Sinn in de loop der jaren van dit model heeft uitgebracht. Het is echter onmogelijk te vinden. ( 100 stuks uitgebracht in de V.S.) Met deze DS heb ik echter absoluut niets te klagen. Hij is geweldig! De unieke wijzerplaat is mooi en interessant tegelijk. De ‘tool-tastische’ look van het horloge is perfect. De armband werkt en door deze kleurstelling kan dit horloge een grote variatie aan bandjes hebben.

Dan nu wat foto’s. Na enige tijd zal ik een update geven over hoe het de tijd houdt en andere zaken.

77 likes

Topklok. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst :+1:.

1 like

Erg gaaf, gefeliciteerd.
Sinn duiker staat ook nog op mijn verlanglijstje…

:heart_eyes:

1 like

Erg mooie aanwinst! Wijzerplaat is ook erg nifty :ok_hand:t3:

1 like

Hele toffe plaat! Gaaf wel in zo’n dikke duiker. Veel plezier met deze Sinn!

Gr, HJR

1 like

Mooie wijzerplaat zeg! Heel gaaf. Gefeliciteerd met deze NA :star_struck:

1 like

Jammer van die krassen op de (w)ijzerplaat :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mooi horloge!

1 like

Zo dan, die ziet er lekker uit! :boom:

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige Sinn…

Ben wel benieuwd naar een familieportret…

1 like

Heel gaaf! :+1:

1 like

Daar is die dan eindelijk😄 Gefeliciteerd, ziet er top uit.

1 like

:rofl: :rofl:

Even een snel shot van eergisteren dan:

Heb ook de UX op staal, maar hier even op Erika’s Original MN strap.

8 likes

Nou ja, euh, euh, vanwege onduidelijkheid van de kant van Sinn meer, ennuh, :blush: :blush:

Het is.

Bedankt voor je reacties kortgeleden :+1:

1 like

Mooie stoere set!
Wordt de volgende een zakelijke Frankfurter of dress Klassik?
Wat een geweldig merk is Sinn…

1 like

Fantastisch horloge! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge en wat een mooie kleurstelling :hushed: :ok_hand:

1 like

Wat een prachtig horloge met een geweldige mooie wijzerplaat.
Geniet er van

1 like

Gaaf horloge zeg :+1:t2: gefeliciteerd

1 like